Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
Damian Słomski
Damian Słomski
|

Dino nie zwalnia. Niemal każdego dnia otwiera nowy sklep

23
Podziel się:

Polska sieć marketów rzuca rękawice zagranicznym konkurentom. W pół roku otworzyła 150 nowych sklepów z logo Dino i dziennie obsługuje już ponad milion klientów. Przekłada się to na finanse. W 6 miesięcy spółka zanotowała 6 mld zł przychodów ze sprzedaży.

Dino nie zwalnia. Niemal każdego dnia otwiera nowy sklep
Przybywa sklepów z logo Dino i sieć osiąga coraz wyższe wyniki sprzedaży (arch. DINO, DINO)

Polska sieć marketów, niezależnie od tego czy gospodarka jest w kryzysie, czy z niego wychodzi, systematycznie poprawia wyniki sprzedaży. Z opublikowanego w piątek raportu finansowego wynika, że markety Dino w pierwszym półroczu 2021 roku osiągnęły łączne przychody w wysokości ponad 6 mld zł.

Sieć pierwszy raz sforsowała tą okrągłą granicę. W porównaniu z analogicznym okresem poprzedniego roku zanotowała duży progres. Wtedy sprzedaż wyniosła niecałe 4,7 mld zł.

Zobacz także: Ceny mieszkań rosną. Deweloperzy winią rząd

Temu 27-procentowemu wzrostowi przychodów towarzyszył 35-procentowy wzrost zysków. Spółka w pół roku zarobiła na czysto 341 mln zł, czyli o 90 mln zł więcej niż rok wcześniej.

Warto przy tym odnotować, że zarówno w przychodach jak i w zyskach drugi kwartał był lepszy od pierwszego. Mowa odpowiednio o 3,25 mld zł i 196 mln zł.

Dino jest jedną z najszybciej rozwijających się sieci marketów w Polsce. W drugim kwartale uruchomionych zostało 91 nowych sklepów.

Łącznie w półroczu sprzedaż ruszyła w 150 nowych punktach w stosunku do 84 w analogicznym okresie ubiegłego roku. Na koniec czerwca cała sieć liczyła 1622 markety, o 320 więcej niż przed rokiem.

"Oznacza to, że pomijając niedziele, każdego dnia w Polsce uruchamiany był nowy sklep Dino. Równocześnie stworzyliśmy 2,4 tys. nowych miejsc pracy i na koniec czerwca zatrudnialiśmy ponad 28,2 tys. pracowników" - wylicza spółka w komunikacie.

Z perspektywy klienta, Dino to tylko markety. Tymczasem w maju działalność rozpoczęło szóste centrum dystrybucyjne zlokalizowane w Sieroniowicach, w województwie opolskim. Równolegle finalizowana była budowa siódmego centrum dystrybucyjnego w Sierpcu, w województwie mazowieckim, które zostanie uruchomione po wakacjach.

Łączne nakłady inwestycyjne Dino Polska, obejmujące głównie rozwój sieci i zaplecza logistycznego, wyniosły w pierwszym półroczu przeszło 700 mln zł, o 63 proc. więcej niż przed rokiem.

- W pierwszym półroczu zakupy w sklepach Dino robiło średnio ponad 1 mln osób dziennie, co oznacza wzrost o ponad 33 proc. w stosunku do pierwszego półrocza 2020 roku. Wsłuchujemy się w potrzeby konsumentów i stale pracujemy na ich zaufanie - wskazuje Izabela Biadała, członek zarządu Dino Polska.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
giełda
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(23)
brodnica zbic...
3 lata temu
przynajmiej dbaja o tych co maja celiake nietolerancje glutenu maja na skladzie piwo bezglutenowe polczyn
Dino
3 lata temu
Rok pracy stracony w tej firmie. Prezes się bogaci niewolniczą pracą kobiet i to w XXI wieku
podatnik
3 lata temu
Ciekawe czy przebije Żabkę(7300) w ilości sklepów?
Vjvh
3 lata temu
A ja niedługo spotykam się z moją partnerka, biust 75e, wąskie biodra, 160 cm,wysportowana, miód. Życzę wszystkim miłych chwil w fajnym towarzystwie.
CtM
3 lata temu
teraz Dino się rozpędza, a potem sprzeda jakiemuś zagranicznemu tworowi i przemianują na Tyranozaur! zupełnie jak z Biedronką...
...
Następna strona