Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
Damian Słomski
Damian Słomski
|

Tesco poprawiło sprzedaż dzięki pandemii. Choć akurat nie w Polsce

2
Podziel się:

Brytyjska sieć supermarketów Tesco nie ucierpiała przez pandemię. Co więcej, odnotowała większą sprzedaż niż rok wcześniej. Tego samego nie można powiedzieć o polskich sklepach. Nie dziwi decyzja o wyjściu z naszego rynku.

Tesco poprawiło sprzedaż dzięki pandemii. Choć akurat nie w Polsce
Tesco pokazało wyniki za półrocze. (money.pl, Rafał Parczewski)

Pandemia koronawirusa, szczególnie w początkowej fazie, była ważnym testem dla sieci marketów. Klienci szturmowali sklepy, wykupując najpotrzebniejsze towary. Na sprzedaż nie mogło narzekać m.in. Tesco. Widać to po najnowszych wynikach.

Na całym świecie są tysiące sklepów z szyldem Tesco. Łącznie w nich wszystkich klienci zostawili w pierwszym półroczu (roku obrotowego 2020/2021) 26,7 mld funtów. To o prawie 7 proc. więcej niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

O prawie 2 mld funtów zwiększyła się sprzedaż sieci na Wyspach, gdzie skoncentrowanych jest najwięcej sklepów Tesco. Wyniki zaniża za to Europa Centralna, gdzie przychody spadły o ponad 4 proc.

Zobacz także: Żółte i czerwone strefy. Firmy mają problem

Dość blado wypada biznes prowadzony w Polsce. Sprzedaż w naszym kraju spadła z 841 do 522 mln funtów. Przy obecnym kursie brytyjskiej waluty daje to około 2,57 mld zł. Biorąc pod uwagę wyższe koszty od przychodów, strata wyniosła niecałe 80 mln funtów, czyli 395 mln zł.

Tesco już od dawna nie radziło sobie najlepiej w Polsce i trzeba pamiętać, że gorsze wyniki są efektem m.in. powolnego wychodzenia brytyjskiej sieci z naszego kraju. Wiele sklepów zostało zamkniętych, a resztę przejmuje Netto.

Przypomnijmy, że w czerwcu doszło do porozumienia obu firm i Netto przejmie 301 sklepów Tesco za 900 mln zł. Proces ten jednak jest rozłożony na wiele miesięcy. Według najnowszych zapewnień Brytyjczyków, cały proces idzie zgodnie z planem i jego finalizacji można się spodziewać na wiosnę przyszłego roku.

Ken Murphy, prezes całej Grupy Tesco, przy okazji prezentacji wyników w specjalnym oświadczeniu podziękował wszystkim pracownikom, którzy sprostali wyzwaniom związanym z pandemią.

"Pierwsza połowa tego roku była dla nas ogromnym testem, jakiego nigdy sobie nie wyobrażaliśmy. (...) Chciałbym podziękować wszystkim pracownikom za ich niesamowity wkład i jestem dumny, że mogę być częścią tak niesamowitego zespołu” - podkreślił Murphy, nie kryjąc zadowolenia z ogólnych wyników sieci.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
giełda
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(2)
kupiec weneck...
4 lata temu
bo zrobiło sie drogo często kupuje to wiem
ja
4 lata temu
Za dużo wydajemy na gadżety i bzdety, które tracą na wartości.. No ale jak chce się mieć najnowsze modele, być modnym i cool, to trzeba płacić. Szkoda że często na kredyt. Co innego, gdy nas stać, ale od małego kształtowany jest konsumpcjonizm, rywalizacja na ubrania, samochody, telefony i gadżety..Na pokaz wystawne wesela, chrzciny, komunie… Przeczytajcie sobie ksiazke pt. Emreytura nie jest Ci potzerbna. Jasno wyjaśnia się tam jak kupno pseudopotrzebnych nam rzeczy wpływa destrukcyjnie na nasz majątek ale też jak osiągnąć finansową wolność.