Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
HTO
|
aktualizacja

Biedronka zostawia konkurencję w tyle. Ma lojalnych klientów

10
Podziel się:

Biedronka jest liderem w rankingu najpopularniejszych dyskontów. W pierwszym półroczu 2022 r. przeciętny kupujący odwiedził tę sieć handlową 14 razy. To więcej niż w sklepie z drugiego miejsca w rankingu - Lidlu. O sprawie pisze "Rzeczpospolita".

Biedronka zostawia konkurencję w tyle. Ma lojalnych klientów
Biedronka jest najpopularniejszym dyskontem w Polsce (GETTY, NurPhoto)

Badania UCE Research i Proxi.cloud pokazują zwyczaje i wybory grupy 280 tys. osób, które robią zakupy w popularnych sieciach dyskontowych. Okazuje się, że Biedronka wiedzie prym, ponieważ z tej sieci pochodzi aż 63,6 proc. wszystkich zakupów.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Zakaz handlu w niedzielę do uszczelniania. „Przepis jest obchodzony w sposób ordynarny i bezczelny”

Biedronka zostawia konkurencję daleko w tyle

Przeciętny konsument w pierwszym półroczu tego roku był średnio 14 razy w Biedronce. To najwyższy wynik w badaniu. Drugi w zestawieniu był Lidl - średnio 6,5 razy, dalej plasuje się Netto (6,1), a następnie Aldi (4).

Jak wynika z badania, Biedronka może także pochwalić się najbardziej lojalnymi klientami. Aż 24 proc. konsumentów nie robi zakupów w innych sklepach. Dla porównania wskaźnik ten w kontekście Lidla wyniósł 5 proc., w przypadku Netto 4 proc., a Aldi 1,9 proc.

Biedronka to niekwestionowany lider

O pozycji Biedronki świadczy również fakt, że w przebadanej grupie osób, aż 93,5 proc. w pierwszym półroczu 2022 r. choć raz ją odwiedziło i zrobiło w niej zakupy. Tym samym wynik ten osiągnął wzrost w porównaniu do poprzedniego roku o 2,5 pkt proc. Większym roczny udział zanotował także Lidl (o 4,8 pkt proc.) i był wyborem zakupowym dla 64,4 proc. badanych.

Największy wzrost zanotowało Netto. Duńska sieć handlowa może pochwalić się wzrostem o 12,1 proc. r/r z rezultatem 41 proc. Wynik ten jest w dużej mierze spowodowany faktem, że Netto przejęła markety sieci Tesco.

Dyskonty będą musiały dać podwyżki pracownikom

13 września rząd zdecydował, że w 2023 r. wynagrodzenie minimalne wzrośnie o prawie 500 zł brutto. Jeszcze przed oficjalnym komunikatem poinformowaliśmy, że dwie największe sieci dyskontów planują podwyżki dla swoich pracowników.

Już się przygotujemy na podwyżki w 2023 r. Nie mamy jeszcze dokładnych kwot, ale już teraz wiemy, że będzie to znacząca pozycja w budżecie na przyszły rok. Nawet bardzo znacząca - mówił podczas debaty money.pl Jarosław Sobczyk, członek zarządu i dyrektor HR Jeronimo Martins Polska, właściciela sieci sklepów Biedronka.

Wśród wielu scenariuszów planowanych podwyżek najbardziej prawdopodobny jest ten, że pracownicy Biedronki i Lidla otrzymają 490 zł brutto więcej, czyli tyle, ile wynosi wzrost kwoty minimalnej. Jeśli tak się stanie, pracownicy na tzw. start w pierwszym dyskoncie otrzymają 4050 zł brutto, a drugim 4340 zł brutto.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(10)
Artur
2 lata temu
A gdzie Dino, Polo market?
Gdańszczanka
2 lata temu
A ja lubię Biedronkę.Do zakupów też trzeba włączyć myślenie a nie pisać bzdury i narzekać. Nie podoba się nie chodź, nie kupuj , nie krytykuj.
Asia
2 lata temu
Mają najgorszy asortyment. Nigdy w życiu bym nic tam nie kupiła.Sama chemia i te myszy i szczury które żywią się serama i wędlinami. Dziwię się ze ludzie jeszcze tam kupują..
Lili
2 lata temu
Nie cierpię robić tam zakupów,brud towary nie mają cen przy produkcie - często aktualnych,promocje niejasne .Wielki chaos i bałagan. Lidl jest ok ,ale u nas nie ma szans bo za mała miejscowość i bardzo szkoda że nie decydują się na mały rynek.Ludzie lubią porządek i ład, więc może jakaś polska sieć handlowa ściągnie trochę od nich .Zobaczymy...
Qwerty
2 lata temu
Ludzie, chodźcie na zakupy do Dino.