Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. Przemysław Ciszak
|
aktualizacja

Kronawirus w Polsce. Centra handlowe nie będą obsługiwać klientów bez maseczek

9
Podziel się:

Polska Rada Centrów Handlowych popiera zapowiadane przez Ministerstwo Zdrowia wprowadzenie normy prawnej, która pozwoli nie obsłużyć klientów nie posiadających masek ochronnych na terenie lokali w centrach handlowych.

Brak maseczki w sklepie? Brak obsługi. Sklepy popierają ten pomysł.
Brak maseczki w sklepie? Brak obsługi. Sklepy popierają ten pomysł. (PAP)

Polska Rada Centrów Handlowych chce sformułowania konkretnych przepisów, które umożliwią im odmowę obsługi klienta bez maski lub przyłbicy, jak również dadzą prawo do niewpuszczania takich osób na teren lokalu znajdującego się w centrum handlowym.

Jak do tej pory bowiem, jak podkreśla PRCH, nie mają żadnych uprawnień do wyciągania konsekwencji wobec klientów lekceważących zasady bezpieczeństwa epidemicznego. Nie istnieją podstawy prawne np. do niewpuszczenia na teren sklepu, czy odmowy obsługi klienta, który nie posiada zakrytych ust i nosa.

"Centra handlowe od początku epidemii aktywnie włączyły się w działania, które zwiększają bezpieczeństwo klientów i personelu. Stosowane zaostrzone procedury dotyczące higieny i bezpiecznej sprzedaży, często wychodzą szerzej poza przyjęte rozwiązania prawne" - czytamy w oświadczeniu.

Zobacz także: Zobacz: Maseczki w sklepach. Szumowski stawia sprawę jasno

Dlatego też Rada popiera zapowiadane przez Ministerstwo Zdrowia zmiany w prawie i zaostrzenie dotychczasowego rozporządzenia

PRCH powołując się na wyniki sondażu "Zakupy podczas epidemii" przeprowadzonego przez Uniwersytet Opolski wśród klientów wybranych centrów handlowych pod koniec maja br., przekonuje, że aż 87 proc. badanych zabezpiecza się, używając własnych środków ochrony (płyn do dezynfekcji, maseczki, rękawice). 92 proc. ankietowanych deklaruje, że korzysta ze środków oferowanych przez sklepy.

Jednocześnie jednak największy niepokój podczas zakupów u 79 proc. respondentów budzi nieużywanie przez innych kupujących środków zabezpieczających, a u 76 proc. nieutrzymywanie bezpiecznej odległości pomiędzy klientami. "Zwiększenie egzekwowania obowiązku zakrywania nosa i ust, czy dystansu społecznego w przestrzeni publicznej jest konieczne i powinno wynikać z jasnych przepisów prawa" - stwierdza Polska Rada Centrów Handlowych.

Zapisz się na nasz specjalny newsletter o koronawirusie.

Masz newsa, zdjęcie, filmik? Wyślij go nam na #dziejesie

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(9)
zzzz
4 lata temu
proponuję aby ci, którzy są tak bardzo przeciwni zabezpieczeniom w postaci maseczek czy przyłbic zamienili się miejscami z ludźmi leżącymi w szpitalach i walczącymi o życie, o każdy oddech z koronawirusem, leżącymi pod respiratorami - nie tylko mającymi choroby współistniejące ale takimi którzy przed zachorowaniem na koronawirusa byli całkiem zdrowi. Niech wejdą na oddział z chorymi na koronawirusa bez zabezpieczenia. Niech zobaczą tych chorych przez co oni przechodzą może wtedy zaczną myśleć.
Zuza
4 lata temu
Nie rozumiem z czym ludzie mają problem. Przecież te parę czy paręnaście minut w sklepie czy galerii można wytrzymać w maseczce. Nauczmy się, że nie spędza się tam całego dnia. Zakupy się planuje i wchodzi po konkretne towary czy rzeczy i po problemie
klientów nie ...
4 lata temu
więc mogą się nastawiać na zamykanie galerii...skoro taka jest ich wola nie ma czego żałować....producenci i właściciele sklepów mogą zgłaszać upadłość....tylko szkoda pracowników, którzy przyczyniają się swym posłuszeństwem w żandarmerii maskowej do własnej utraty pracy...
jan
4 lata temu
jak jest allegro smart z dostawa do paczkomatu to po co galeria handlowa ....zamiast galerii niech budują mieszkania ....
wrzos
4 lata temu
Sami robimy przylbice u dolu napis “pandemia to sciema”