Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. Marcin Łukasik
|

Oszczędni czy chytrzy? Nie dajemy napiwków, a jak coś kupujemy, to na promocjach

16
Podziel się:

Ponad połowa Polaków kupuje głównie podczas promocji, dwóch na pięciu zawsze szuka bezpłatnych miejsc do parkowania, a co trzeci rodak nie płaci napiwków - wynika z badania "Zwyczaje finansowe Polaków"

Ponad połowa Polaków kupuje głównie podczas promocji.
Ponad połowa Polaków kupuje głównie podczas promocji. (Shutterstock.com, shutterstock.com)

Miłośnicy okazji i obniżek przeważają niemal w każdej grupie wiekowej. Polowanie na promocje zdecydowanie jest domeną kobiet (59 proc.). Najczęściej z promocji korzystają mieszkańcy Podkarpacia (57 proc.) i Śląska (56 proc.) - wynika z badania zrealizowanego dla BIG InfoMonitor przez Quality Watch.

Ponadto, wielu respondentów szuka darmowego miejsca do parkowania auta. 40 proc. jeździ do chwili, aż je znajdzie. Pieniędzy na parking szczególnie żal młodym, początkującym kierowcom między 18. a 24. rokiem życia (48 proc.).

Na trzecim miejscu wśród sposobów ograniczania wydatków znalazł się nawyk niedawania napiwków. Nie wręcza ich 1/3 badanych, w tym co druga osoba w wieku 18-24 lat (49 proc.) oraz 45 proc. emerytów.

Zobacz także: Obejrzyj: 37 tys. zł to dla Polaków często już kwota nie do spłacenia. Decydują się na upadłość konsumencką

"Szanse kelnera wyraźnie rosną, jeśli klienci mają między 35. a 54. rokiem życia" - wskazano w badaniu.

Według ekspertów BIG InfoMonitor następstwa zachowań finansowych Polaków to efekt m.in. z problemów finansowych związanych z nieprzemyślanymi decyzjami. Z danych Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor wynika, że ok. 9 proc. dorosłych Polaków ma jakieś długi, których nie jest w stanie spłacać w terminie.

To np. czynsz, rachunek za telefon i internet, telewizję kablową, alimenty, kara za jazdę bez ważnego biletu, raty za zakupiony sprzęt RTV lub AGD czy też raty pożyczek i kredytów, głównie konsumpcyjnych.

"W pierwszym półroczu liczba niesolidnych dłużników zwiększyła się o ponad 13 tys. do blisko 2,8 mln osób" - wskazuje BIG InfoMonitor.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

oszczędzanie
wiadomości
gospodarka
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(16)
Logika
5 lata temu
Co za bałwan z tego redaktora. Z treści wynika że 2/3 czyli większość daje napiwki a ten bełkocze o tym że Polacy nie dają napiwków.
dare
5 lata temu
jak dac napiwek majac 1000 emerytury,albo zarobki 1630zl a mieszkanie 1500zl,myslcie troche ,jak beda zarobki 10 euro godzina to co innego a nie 9.7zl
123
5 lata temu
Nie daję napiwków bo nie chodzę do knajp i restauracji. Jest tam najzwyczajniej za drogo. Napiwek to pikuś w porównaniu do ceny obiadu na mieście, dlatego gotuję sobie sam za 10% ceny.
POPIS15
5 lata temu
Zapytajcie się rządzących, którzy w podatkach grabią 80% wartości naszej pracy. Jakby ludzie mieli pieniądze, to by dawali. I to tyczy się wszystkiego innego, każdego aspektu życia - np. fundacji.
Ania
5 lata temu
Nie każdy ma 500 plus. Ci co nie mają to muszą za wszystko płacić więcej a ich podatek jest rozdawany na prawo i lewo. To jest sprawiedliwość PiSu.