Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
aktualizacja

Polsat i Plus wchodzą w panele fotowoltaiczne. Solorz stawia na nowy biznes

50
Podziel się:

Grupa Polsat będzie sprzedawała panele fotowoltaiczne w salonach Cyfrowego Polsatu i Plusa. Wejście Zygmunta Solorza na rynek mikroinstalacji to kolejna inwestycja miliardera w energetyce. Montażem instalacji fotowoltaicznych mieliby się zająć m.in. pracownicy należących do niego kopalń i elektrowni węglowych, przeznaczonych do likwidacji.

Zygmunt Solorz wchodzi w fotowoltanikę. W salonach Plusa będzie można kupić panele.
Zygmunt Solorz wchodzi w fotowoltanikę. W salonach Plusa będzie można kupić panele. (Flickr)

Polacy coraz częściej instalują w swoich domach panele fotowoltaiczne. Rośnie wiedza na temat wykorzystania mikroinstalacji do produkcji energii ze słońca, można też na ten cel dostać dopłatę z programu Mój Prąd, która pokryje maksymalnie połowę kosztów kwalifikowanych.

Dotacja do 5 tys. zł dotyczy mikroinstalacji o mocy 2-10 kW, montowanych przez osoby fizyczne na budynkach miszkalnych. Złożono już 100 tys. wniosków, a pieniędzy w programie pozostało na drugie tyle.

Panele fotowoltaiczne trafiają na strzechy

Zainteresowanie klientów fotowoltaiką przekłada się wprost na ofertę w sklepach i punkach usługowych. Kiedy trzy lata temu IKEA wprowadzała do swojej oferty sklepowej panele fotowoltaiczne było to na polskim rynku dużą nowością.

Teraz oferty sprzedaży takich paneli trafiają nawet do najmniejszych miejscowości. W ubiegłym miesiącu sprzedaż fotowoltaiki rozpoczęła się w salonach Canal Plus, gdzie partnerem została działająca od wielu lat na polskim rynku firma Hymon Energy.

Wszystkie największe grupy finansowe w Polsce, m.in. PKO, Santander, Idea Getin, Millenium, ING, Alior czy mBank, w ciągu ostatnich dwóch lat wprowadziły do swojej oferty leasing paneli fotowoltaicznych.

Polsat swoją fotowoltaiczną ofertę będzie sprzedawał pod marką Esoleo, która należy do firmy Alledo, zajmującej się oświetleniem i fotowoltaiką. W styczniu Cyfrowy Polsat został jej większościowym udziałowcem, a wiceprezesem Alledo został Krzysztof Dziaduszyński, doradca prezesa w Zespole Elektrowni Pątnów Adamów Konin, kontrolowanej przez Zygmunta Solorza.

Alledo ma na swoim koncie niejeden intratny kontrakt montażu fotowoltaiki. Jednym z klientów jest teraz sieć dyskontów Dino, dla której w pierwszym etapie spółka realizuje instalacje na 200 obiektach. Firma posiada więc doświadczenie, ekipy monterskie i duże zaplecze klienckie.

Grupa Polsat, w skład której wchodzą między innymi Cyfrowy Polsat i Plus, w całej Polsce ma ponad tysiąc punktów sprzedaży i obsługi klienta.

W sumie Grupa Polsat i Alledo wystawiają 5 tys.pracowników, z czego około 900 do bezpośredniego audytu w domu klienta. Wyróżnikiem oferty konsumenckiej ma być 5 zestawów mocowych, w podstawowym zestawie będą falownik Huawei.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

gospodarka
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(50)
Damian
4 lata temu
Pieniądze robią wciskając niby produkt ekologiczny kiedy te biznesmeni się nachapia i przestaną mieszać ludziom w glowach
Michał
4 lata temu
No nie no nie ,teraz co druga reklama na polsacie będzie ,żeby dbać o klimat i zakładać panele
zenio
4 lata temu
jedyna sluszna telewizja to TVN a jedyna sluszna partia to PO a jedyna gazeta toGAZETA WYBORCZA to sie nazywa DEMOKRACJA
CB
4 lata temu
Solorz ma nosa do inwestycji? Nie, Solorz ma pieniądze, a to robi różnicę. I to nie jest zazdrość tylko fakt.
malinka
4 lata temu
taki sprytny ? to dlatego tv Polsat skręcił w prawo zwłaszcza " Wydarzenia "??
...
Następna strona