Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
MLG
|

To już ostatni taki Black Friday. Skończą się pseudopromocje

28
Podziel się:

Prace nad wdrożeniem unijnej dyrektywy Omnibus dobiegają końca - informuje serwis wyborcza.biz. Dyrektywa reguluje zasady działalności branży e-commerce, wszystko po to, aby ukrócić nieuczciwe praktyki w postaci zawyżania cen przed wprowadzeniem tzw. obniżek. Ta praktyka często stosowana jest z okazji właśnie Black Friday.

To już ostatni taki Black Friday. Skończą się pseudopromocje
Sklepy już zaczęły promować się ofertami nawiązującymi do Black Friday (Getty Images,, 2021 Getty Images)

Prawo to kończy z udawanymi promocjami. Sklepy nie będą już mogły sztucznie zawyżać cen przed wprowadzeniem obniżek, aby rabat wyglądał na większy niż w rzeczywistości.

Omnibus - nowe unijne prawo

Nowe unijne przepisy mają zapobiec sztucznym podwyżkom cen. Omnibus wprowadza wymóg, by w przypadku obniżki, obok nowej ceny została umieszczona najniższa cena, jaka obowiązywała w ciągu 30 dni przed wprowadzeniem promocji. Platformy marketplace’owe, czyli np. Allegro, Amazon, czy sprzedażowa platforma Facebooka, będą też miały obowiązek informowania o tym, czy dany sprzedający jest przedsiębiorcą czy osobą prywatną.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Polacy przestają akceptować wzrost cen. Firmy będą zwalniać

Zgodnie z nowymi przepisami, przedsiębiorca będzie mógł również otrzymać karę za publikowanie lub zlecanie publikacji fałszywych opinii na temat swoich produktów. Naruszeniem prawa będzie również usuwanie i ukrywanie przez sklepy negatywnych opinii i zniechęcanie do ich zamieszczania.

Niedostosowanie się sprzedawców branży e-commerce może skutkować karami. Chodzi o kwoty rzędu 40 tys. zł. W przypadku stosowania fikcyjnych obniżek kara może sięgnąć nawet 10 proc. obrotu z poprzedniego roku.

Black Friday - jakie są faktyczne obniżki

Analiza ofert blisko 800 e-sklepów, przeprowadzana przez Deloitte we współpracy z firmą Dealavo w 2021 r., pokazała, że w Black Friday w porównaniu z piątkiem tydzień wcześniej obniżki cen sięgnęły średnio jedynie 3,6 proc. Co ciekawe, aż 57 proc. sklepów internetowych nie przygotowało dla klientów promocyjnych ofert. Do tego Black Friday w przypadku większości sprzedawców nie ograniczał się do jednego dnia, ale zaczął się nawet dwa tygodnie wcześniej i przedłużył się do poniedziałku 29 listopada.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(28)
dawid
rok temu
Ja kupiłem w fajnej promocji głośnik SONY SRS-XG500 w media expert. W końcu jakiś dobry przenośny głośnik
ika
2 lata temu
Promocje są różne. Czasem te ceny nawet podwyższają, dlatego ja przed bf sprawdzam ceny i patrzę czy rzeczewiście jest promocja czy to tylko ściema. W zeszlym roku w dobrej cenie kupiłam irobota i to była prawdziwa a nie oszukana promka.
Falisty
2 lata temu
Ciekawe dlaczego u nas tak długo trwają nad tym prace? Przypadkiem nie zdążyli przed Black Friday.. Kiedy wdrożą?
Wojskowy
2 lata temu
Powinien być okres 3-6 miesięcy.
Hen
2 lata temu
Całkiem fajnie, że tak zrobią. Ja na black friday nie robię zakupów, teraz jedynie co to byłem w media expert na zakupach i skusiłem się na głośnik Sony, bo rzeczywiście cena atrakcyjna była. Idzie zawsze coś znaleźć, ale tłumy na samym black friday mnie przerażają, a tak idę w tygodniu przed i zawsze coś ciekawego trafię.
...
Następna strona