Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
Damian Słomski
Damian Słomski
|
aktualizacja

ING walczy z awarią już trzeci dzień. Nie ma dostępu do Maklera

7
Podziel się:

Od środy klienci ING nie mają dostępu do swoich kont maklerskich przez dedykowany do tego specjalny system. Winny ma być "zewnętrzny dostawca". "To była długa i pracowita noc. (...) Walczymy o każdą minutę" - zapewnia bank.

ING walczy z awarią już trzeci dzień. Nie ma dostępu do Maklera
Klienci ING Makler mają problem już trzeci dzień. (Adobe Stock)

Wciąż pracujemy nad uruchomieniem systemu Makler, który padł ofiarą awarii. Niedostępne są moduły Makler w Moim ING i aplikacja ING Makler Mobile - informuje ING.

Inwestorzy stracili więc podstawowy dostęp do swoich rachunków maklerskich. Przyczyną awarii, która trwa już trzeci dzień, ma być problem po stronie zewnętrznego dostawcy. Więcej szczegółów przedstawiciele banku nie zdradzają.

ING informuje, że w środę (2 grudnia) o godzinie 17:05 rozpoczęto wraz z dostawcą intensywne prace naprawcze. Sam problem diagnozowano już tego samego dnia rano.

Zobacz także: Covid wpłynął na firmy. "Najszybciej w historii przyspieszył cyfryzację"

"Mimo upływu wielu godzin, prace naprawcze wciąż trwają, staramy się zakończyć je jak najszybciej. Niestety, nie jesteśmy w stanie podać terminu i godziny przywrócenia systemu" - głosi oficjalny komunikat.

Przedstawiciele banku zauważają, że z powodu dużej liczby telefonów dotyczących awarii, również kontakt z infolinią biura maklerskiego może być utrudniony.

Już w czwartek przed południem bank przekonywał, że trwają ostatnie testy i system znowu będzie działał po południu. Tak się jednak nie stało.

"To jedna z najdłuższych niedostępności w naszej historii" - przyznaje ING.

W piątek chwilę po godzinie 8:00 pojawił się komunikat: "To była długa i pracowita noc. Posuwamy się do przodu, ale liczba zależności jest ogromna i zajmuje to dużo czasu. Wiemy już, że nie zdążymy na otwarcie sesji GPW. Walczymy o każdą minutę. Ambitny plan - okolice południa (godzina 13:00)".

Po godzinie 13:00 kolejna wiadomość wskazuje na dalsze intensywne prace naprawcze.

ING, przepraszając klientów za problemy, wskazuje na możliwość zgłaszania reklamacji.

Co ważne, nie działa system Makler, ale aplikacja mobilna Moje ING i system bankowości internetowej Moje ING działają bez zakłóceń.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
giełda
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(7)
przewidujący
3 lata temu
Kto wybrał takiego dostawcę. Prezesi i osoby odpowiedzialne za ten wybór powinni być w trybie natychmiastowym odwołani. Ku przestrodze nigdy więcej ING, śmieszny bank. Jeżeli coś takiego dzieje się w maklerze to można mieć obawy co do bezpieczeństwa powierzonych bankowi pieniędzy. Czas się ewakuować z takiego banku
franc
3 lata temu
Mam to w nosie, jak trzeba wypłacić większe odszkodowanie to strasznie lawirują.
500+ jest nie...
3 lata temu
Jakie odszkodowanie, za co? Bank ING zawsze wam wytłumaczy, że nie jest winny. A że używa tak zawodnych technologii ... a tu już zupełnie inna sprawa.
Ale
3 lata temu
kurs akcji wzrósł przez ten czas. Kontraktowcy-lewarowcy, grający na spadki, zostali sprytnie wyłączeni z obiegu . Ta awaria potrwa z miesiąc. Idą na wykończenie ludzików....
hej
3 lata temu
no szkoda !!! odbije sie to na banku i nas klientach niestety