_ Planowane połączenie jest kontynuacją strategii Grupy BOMI SA zakładającej wzmocnienie sieci dystrybucji na obszarze Polski południowej i rozwijanie na tej bazie systemu franszyzowego w sprzedaży detalicznej i zaopatrzenia sieci sklepów BOMI _ - czytamy w komunikacie.
Zdaniem prezesa Bomi Andrzeja Wojciechowskiego, spółka Bać-Pol ze swoim zasięgiem geograficznym pasuje do grupy, a dodatkowo dzięki tej fuzji spółka osiągnie pełne pokrycie kraju własną siecią dystrybucji, co niewątpliwie wpłynie na przyśpieszenie rozwoju sieci franszyzowej.
Bać-Pol zaliczany do grona największych firm handlowych w Polsce, posiada centra dystrybucyjne na terenie województw podkarpackiego, małopolskiego, świętokrzyskiego, lubelskiego, mazowieckiego i lubuskiego, skąd prowadzona jest dystrybucja na teren całej Polski. W swojej ofercie handlowej posiada blisko 10 000 pozycji asortymentowych. Spółka oferuje klientom zakup towarów w systemie cash&carry w pięciu nowoczesnych halach sprzedażowych (Rzeszów, Lublin, Zielona Góra, Ostrowiec Świętokrzyski i Nowy Sącz). Bać-pol posiada również w swojej ofercie markę własną pod nazwą Wiosenne.
Spółka Bomi miała 10,84 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w I kw. 2009 roku wobec 0,23 mln zł zysku rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody wyniosły 367,82 mln zł wobec 136,93 mln zł rok wcześniej.
W ujęciu jednostkowym, w I kw. 2009 roku spółka miała 4,12 mln zł zysku netto wobec 0,23 mln zł zysku rok wcześniej.
Dopiero w trzecim kwartale 2008 roku spółka Bomi utworzyła Grupę Kapitałową, co spowodowało istotny wzrost wyniku netto i przychodów. W I kwartale 2009 roku skonsolidowany zysk netto wyniósł 10,84 mln zł wobec danych pro forma (liczonych w warunkach porównywalnych) 7,07 mln zł.