Makarony Polskie planują w 2009 roku wzrost przychodów grupy o 30 proc. do 117 mln zł, wzrost udziału w rynku makaronów do 22-23 proc. (ilościowo) z 20 proc. w '08 i osiągnięcie dodatniego wyniku finansowego w każdym kwartale tego roku.
_ - Planujemy zwiększyć tegoroczną sprzedaż o 30 proc. Od kwietnia zwiększyliśmy moce produkcyjne o 30 proc. dzięki inwestycji w zakładzie w Rzeszowie, a to pomoże nam zrealizować nasz plan _ - poinformował prezes spółki Paweł Nowakowski.
Makarony Polskie zamierzają zwiększać sprzedaż makaronów
markowych. W tym roku ich udział w przychodach ma wynieść co najmniej 35 proc.
Spółka zamierza też promować intensywniej produkty pod własnymi markami od 2010 roku.
W 2009 roku Makarony Polskie planują zmniejszyć zadłużenie o około 15 proc. Spółka zamierza też ograniczyć koszty i uporządkować strukturę grupy.
Prezes Nowakowski nie wyklucza kolejnych akwizycji w szeroko rozumianej branży spożywczej.
_ W grę wchodzą firmy oferujące produkty o podobnym systemie dystrybucji co nasza spółka _ - powiedział.
Dodał, że spółka chciałaby przejmować podmioty o przychodach nie mniejszych niż 20 mln zł.
W pierwszym kwartale 2009 roku grupa Makarony Polskie miała 0,52 mln zł zysku netto wobec 1,7 mln zł straty netto rok wcześniej. Przychody grupy wyniosły w pierwszych trzech miesiącach tego roku 25 mln zł wobec 19,2 mln zł rok wcześniej.