Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Znamy cenę nowych akcji Vistuli

0
Podziel się:

Zarząd spółki odzieżowej Vistula & Wólczanka ustalił ostateczną cenę emisyjną akcji serii G na 5,70 zł po przeprowadzeniu book-buildingu.

Znamy cenę nowych akcji Vistuli
(PAP/EPA)

Zarząd spółki odzieżowej Vistula & Wólczanka ustalił ostateczną cenę emisyjną akcji serii G na 5,70 zł po przeprowadzeniu book-buildingu.

_ Zarząd spółki [...] po zakończeniu budowania księgi popytu [...] ustalił ostateczną cenę emisyjną akcji serii G na 5,70 zł za jedną akcję. Jednocześnie spółka informuje, że [...] rada nadzorcza spółki wyraziła zgodę na wskazaną powyżej ostateczną cenę emisyjną akcji serii G _ - głosi komunikat.

Według wcześniejszych deklaracji, spółka Alma Market, właściciel sieci delikatesów _ Alma _, zakupi 4.010.905 akcji nowej emisji V&W po maksymalnej cenie 5,70 zł/ szt. Alma Market i rodzina Kruków zmienili w tym względzie zawarte kilka dni temu porozumienie - początkowo ustalona w nim maksymalna cena akcji wynosiła 5,5 zł.

Porozumienie zawierało zobowiązanie spółki Alma Market do objęcia i opłacenia w całości wszystkich akcji V&W serii G, które zostaną zaoferowane do objęcia tej spółce.

Na 4 września zaplanowano nadzwyczajne walne zgromadzenie V&W związane z planem emisji 8.021.810 akcji serii G z wyłączeniem prawa poboru. Według stanu na koniec czerwca br., kapitał spółki dzielił się 80.222.190 akcji.

W maju br. V&W z ówczesnym prezesem Rafałem Bauerem ogłosiła wezwanie do sprzedaży 66% akcji W. Kruk i zapowiadała kolejne akwizycje. Współwłaściciel i prezes jubilerskiej spółki Wojciech Kruk początkowo opierał się wrogiemu przejęciu, później jednak zdecydował o sprzedaży większości posiadanych przez siebie i rodzinę walorów (oprócz ok. 3-proc. pakietu). Następnie za uzyskane z tej transakcji środki (ok. 87 mln zł) zainwestował w zakup 5,05% akcji V&W. W czerwcu wraz z prezesem spółki Alma Market, która posiada 5,88% akcji V&W, Jerzym Mazgajem i - według prasy - w porozumieniu z funduszami doprowadził do zmiany rady nadzorczej odzieżowej spółki.

W efekcie Bauer zrezygnował ze stanowiska, a Kruk i Mazgaj przystąpili do realizacji planów, które przewidują utworzenie silnej grupy marek luksusowych na bazie V&W, posiadającej m.in. sieć Galeria Centrum, należącej do Alma Market sieci delikatesów _ Alma _, sieci salonów jubilerskich _ W. Kruk _ oraz przejmowanej obecnie przez spółkę Mazgaja Paradise Group, która prowadzi w Polsce sklepy z markami m. in.: Hugo Boss, Hermenegildo Zegna, Kenzo i Burberry.

Narastająco w I-II kw. 2008 roku grupa Alma Market miała 11,28 mln zł zysku wobec 5,69 mln zł zysku rok wcześniej przy obrotach odpowiednio 405,19 mln zł wobec 297,92 mln zł.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)