Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Alior Bank skutecznie przyciąga klientów. Nie przekłada się to na wyniki

0
Podziel się:

Końcówka roku dla pod względem finansowym była najgorszym okresem banku ostatnich kilkunastu miesięcy.

Alior Bank skutecznie przyciąga klientów. Nie przekłada się to na wyniki
(Wajszczak/Reporter)

Końcówka roku dla Alior Banku pod względem finansowym była najgorszym okresem ostatnich kilkunastu miesięcy. Efektem jest spadek zysku względem 2014 roku. Mimo tego bardzo dynamicznie rośnie liczba klientów banku. To zasługa między innymi współpracy z Tesco.

Alior Bank w ostatnich trzech miesiącach 2015 roku zarobił 40 mln zł. Choć to o ponad połowę gorszy wynik niż przed rokiem (zysk za czwarty kwartał 2014 wyniósł 101 mln zł), można mówić o pozytywnym zaskoczeniu. Eksperci ankietowani przez agencję ISBnews szacowali zysk średnio na 37 mln zł. Warto przy tym zaznaczyć, że prognozy były dosyć zróżnicowane i wahały się w przedziale od 26 do 48 mln zł.

Zdecydowanie największą część zysku generują odsetki, szczególnie od udzielonych przez bank kredytów. Wynik z tego tytułu wyniósł 397 mln zł wobec 325 mln zł rok wcześniej. Z prowizji i opłat Alior zarobił 79 mln zł wobec 96 mln zł rok wcześniej.

Czwarty kwartał okazał się zdecydowanie najgorszym okresem roku. Poprzednie trzy kończyły się zyskiem nie niższym niż 87 mln zł. Bilans 12 miesięcy to 309,65 mln zł zysku - o 13 mln zł mniej niż w 2014 roku.

Zyski Alior Banku spadają, choć klientów przybywa. Na koniec 2015 roku było ich 2,996 milionów, czyli o 16 proc. więcej niż 12 miesięcy wcześniej. Zdecydowana większość to klienci indywidualni (2,86 mln). Reszta to klienci biznesowi.

Mocny wzrost liczby klientów dokonał się za pośrednictwem kilku kanałów. Oprócz oddziałów Alior Banku służyło temu pośrednictwo T-Mobile Usługi Bankowe (28 proc. klientów pozyskanych w 2015 roku) oraz Consumer Finance (9 proc. klientów). Poza wzrostem organicznym, wpływ na poziom akwizycji klientów miała fuzja operacyjna z Meritum Bankiem, przeprowadzona 26 października.

Alior Bank chce nawiązywać kolejne strategiczne alianse

Pomimo wielu negatywnych czynników, które będą wpływać w tym roku na kondycję polskich banków, Alior Bank zamierza rozwijać obecną i nawiązywać kolejne współprace z innymi firmami.

W sierpniu 2015 roku bank zawarł umowę z brytyjską siecią hipermarketów Tesco, dotyczącą kontynuacji współpracy na polskim rynku. Obecnie usługi finansowe pod marką Tesco Finanse są dostępne w 71 hipermarketach.

"Dotychczasowa współpraca przynosi bardzo dobre efekty - m.in. wzrost miesięcznych wolumenów sprzedaży pożyczki gotówkowej o 50 proc. w porównaniu do 2014 roku. Bank planuje wzmocnić tę współpracę rozbudowując sieć sprzedaży o kolejne lokalizacje w sklepach należących do partnera oraz stopniowo rozszerzając portfolio produktów i usług dostępnych dla klientów Tesco. Do 2019 roku planowane jest pozyskanie 350 tys. nowych klientów obsługiwanych przez Tesco Finanse" - poinformował prezes Wojciech Sobieraj.

Szef Alior Banku poinformował, że "z nadzieją patrzy na procesy konsolidacyjne w sektorze, które w nowych realiach powinny przybrać na sile. Alior Bank ma wszelkie atuty, aby odegrać w nich rolę wiodącą".

alior bank
giełda
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(0)