Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. KRO
|
aktualizacja

"Powinniście płacić więcej za serwisy streamingowe". Zanosi się na podwyżki

22
Podziel się:

Przez wiele lat serwisy streamingowe utrzymywały niskie i konkurencyjne ceny, by przyciągać jak największą rzeszę klientów. Teraz jednak następuje rewizja tej polityki. Widać to po decyzjach kolejnych firm, które podnoszą ceny. CFO Warner Brosa przyznaje wprost, że klienci powinni płacić więcej.

"Powinniście płacić więcej za serwisy streamingowe". Zanosi się na podwyżki
Serwisy streamingowe będą droższe? Tak uważa dyrektor Warner Brosa Gunnar Wiedenfels (na zdjęciu) (Getty Images, Christopher Goodney)

Model przesyłania strumieniowego treści (inaczej: wideo na żądanie, VOD) na dobre przyjął się na rynku. Trend zapoczątkował Netflix, a klientów do skorzystania ze swoich usług przyciągnął m.in. konkurencyjną ceną względem "klasycznej" dystrybucji za pośrednictwem np. płyt DVD. Ten rodzaj usługi z czasem podchwycili inni giganci streamingu jak m.in. Hulu, Disney+ i Max (do niedawna HBO Max, choć w Polsce jeszcze występuje pod starą nazwą).

Serwisy streamingowe rewidują swoją strategię

Amerykański portal businessinsider.com zauważa, że ta strategia przyniosła wymierne korzyści w postaci ogromnej liczby subskrybentów. Na dowód przytacza dane. I tak Netflix dziś może pochwalić się liczbą 238 mln użytkowników, a Disney+ 146 mln.

Czas ten jednak nie mógł trwać wiecznie. Serwisy stremingowe latami działały na niskich marżach, gdyż prawa do udostępniania treści należących do studiów filmowych (lub też produkcja własnych) są drogie. Koszty mogłaby wyrównać stale zwiększająca się liczba subskrybentów wykupujących tanie abonamenty, lecz wydarzenia rynkowe z ostatnich lat sugerują, ze pula nowych klientów, których mogłyby przyciągnąć koncerny, po prostu się wyczerpuje. Stąd zapewne np. decyzja Netfliksa, aby uniemożliwić współdzielenie konta.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: "Koniec z zalewaniem świata tanią chińszczyzną". Pekin zmienia taktykę

Szczególnie że kolejne raporty finansowe dużych firm z tego sektora nie napawają optymizmem. Disney na swoich dwóch serwisach streamingowych (Hulu i Disney+) od stycznia do lipca odnotował stratę rzędu 2,2 mld dolarów. Serwis Peacock z kolei w drugim kwartale przyniósł Comcastowi, jego właścicielowi, stratę rzędu 651 mln dolarów.

Przez dekadę w branży streamingowej niezwykle cenna ilość wysokiej jakości treści była rozdawana znacznie poniżej wartości rynkowej. Myślę, że właśnie to jest korygowane – stwierdził Gunnar Wiedenfels, CFO (odpowiednik polskiego dyrektora finansowego) Warner Brosa.

Serwisy podnoszą ceny

W jego ocenie jedynym rozwiązaniem tej sytuacji jest podniesienie cen klienci muszą płacić więcej. Serwis businessinsider.com zresztą zauważa, że już się to rozpoczęło. Powołuje się na analizę Marka Schilsky’ego, specjalisty ds. sprzedaży w Bernstein Research. Wskazał on, że koszt łącznego dostępu do wszystkich największych serwisów na rynku – czyli: Disney+, Hulu, Netflix, Max, Peacock, Paramount+ i Apple TV+ – wzrósł o 24 proc. z 76,43 dolarów miesięcznie do 94,43 dolarów w ciągu całego 2022 r.

Trudno to tłumaczyć inflacją, gdyż ta średnioroczna wynosiła w Stanach Zjednoczonych 3 proc., a zatem znacznie mniej niż podwyżki opłat subskrypcyjnych. A zdaniem Gunnara Wiedenfelsa to nie koniec "korygowania" cen przez gigantów.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(22)
Greg
8 miesięcy temu
Mają miliony użytkowników i jeszcze im kasy mało. Do tej pory jakoś mogli z tym żyć...
Tia
8 miesięcy temu
Ludzie potrzebują i oczekuja ażeby reklamy nie były przerywane żadnymi bzdetami,no i jeszcze to ażeby esemesy mogli wysyłać bo tak najlepiej doić na emocjach.
Pfff
8 miesięcy temu
Ok będę włączać subskrypcję tylko na czas obejrzenie czegos co mnie obchodzi czyli jakiegoś serialu obejrzę i wylacze, a teraz subskrybuję cały rok więc kto więcej strsci?
Ekonomista
8 miesięcy temu
Czyli znowu hipokryzja - wmawiali, że są tańsi, ponieważ nie ma kosztów na przykład płyt DVD, a teraz jest jasne, że chcieli zwiększyć zyski. Na początku zawsze jest promocja, aby przyciągnąć klientów, a gdy umowy są już zawarta to hulaj dusza!
Rrr
8 miesięcy temu
Piractwo skoryguje nowa politykę ;)
...
Następna strona