Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

5,7 mld złotych dla miast. Dzięki promocji

0
Podziel się:

Dane te dotyczą tylko pierwszych trzech miesięcy tego roku. Sprawdź, kto najwięcej skorzystał.

5,7 mld złotych dla miast. Dzięki promocji
(PrntScreen z YouTube)

5,7 mld zł korzyści promocyjnych osiągnęło 18 największych miast w Polsce dzięki zamieszczonym o nich publikacjom w mediach - wynika z analizy specjalistycznej firmy Press-Service Monitoring Mediów. Dane te dotyczą pierwszych trzech miesięcy tego roku.

Z analizy wynika, że codziennie na ich temat pojawiało się prawie 20 tys. informacji.

Na czele rankingu znalazła się Warszawa z wynikiem 364,8 tys. doniesień medialnych. Co piąty materiał dotyczył właśnie stolicy Polski. Kolejne miejsca w zestawieniu zajęły: Poznań (182,2 tys.), Kraków (181 tys.), Wrocław (163,4 tys.) oraz Gdańsk (130,1 tys.). Na temat Łodzi pojawiło się 121,5 tys. wzmianek, co daje miastu szóstą lokatę. Za tą miejscowością w zestawieniu ulokowały się Katowice, a następnie Lublin i Szczecin, który nieznacznie wyprzedził Bydgoszcz.

Warszawa najczęściej gościła w publikacjach internetowych - aż 80 proc. ogółu doniesień medialnych. 10 proc. to informacje pochodzące z prasy. Najaktywniejszymi tytułami w przypadku stolicy były: „Rzeczpospolita", „Gazeta Wyborcza - Warszawa" oraz „Gazeta Wyborcza". 6 proc. stanowiły materiały z radia. Najczęściej o tym mieście można było usłyszeć w stacjach: „Polskie Radio Program 1", „Radio TOK FM", „Polskie Radio Program 3". Tylko 4 proc. wzmianek pochodziło z telewizji. Najaktywniejszymi kanałami zostały: Polsat News oraz TVP Info.

Warszawa najcenniejsza w mediach

Wartość ekwiwalentu reklamowego materiałów na temat stolicy województwa mazowieckiego wyniosła 1,4 mld złotych! Warszawa zdeklasowała tym wynikiem pozostałe miasta. Tak duża przewaga wynika m.in. z faktu, że jest to stolica Polski - dziennikarze piszą o niej w całym kraju, a często stanowi także punkt odniesienia.

Kraków, który zajął drugie miejsce, osiągnął wynik ponad 2 razy mniejszy niż lider zestawienia. Informacje odnośnie tego ośrodka wojewódzkiego były warte 603,1 mln złotych! Duże korzyści promocyjne uzyskał także Poznań - powierzchnia w mediach, na której wymieniono nazwę tego miasta, została wyceniona na 530,7 mln złotych. Dla porównania - ostatnie miejsce należało do Gorzowa Wielkopolskiego (54,8 mln złotych).

Warszawa została także liderem zestawienia pod względem wskaźnika dotarcia. Liczbę potencjalnych kontaktów odbiorców z informacjami o mieście oszacowano na 280 mld. Drugie miejsce ponownie zajął Kraków (115 mld), a następnie Poznań (103 mld).

Media regionalne częściej o miastach

Większość materiałów na temat ośrodków wojewódzkich opublikowano w mediach regionalnych (60 proc.). Do miast, o których najczęściej pisano w źródłach lokalnych, należały: Opole (72 proc.), Gorzów Wielkopolski (71 proc.) i Olsztyn (71 proc.). Z kolei w mediach o zasięgu ogólnopolskim głównie można było znaleźć informacje o Warszawie (51 proc.), Krakowie (40 proc.) oraz Kielcach (40 proc.).

Łódź dominowała w tytułach

Z analizy tytułów publikacji wynika, że dziennikarze najczęściej wymieniali Łódź. Pojawiła się w nich aż 1047 razy. Z kolei Warszawa – lider pozostałych zestawień, znalazła się dopiero na czwartym miejscu. Nazwa miasta została przytoczona w 740 tytułach. Stolicę wyprzedziły Kraków (994) oraz Poznań (778).

Czytaj więcej w Money.pl
Liczba mieszkańców miast wzrośnie o 2,5 mld Już teraz ponad połowa z siedmiu miliardów ludzi żyje w miastach. W 2045 r. liczba ta wyniesie 6 mld. Populacja miast wzrasta bardzo szybko, szczególnie w Azji i Afryce - poinformowało ONZ.
Rosyjskie miasta wymierają. Alarmujące dane W 801 miastach (71 proc.) liczba ludności spadła w ciągu ostatnich 25 lat, a wzrosła w 327 miastach. Tam, gdzie odnotowano wzrost, jest on w większości zasługą imigracji do miast.
wiadomości
wiadmomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(0)