Answear.com liczy, że jej marka własna osiągnie marże powyżej 50%

Answear.com liczy, że jej marka własna Answear Lab osiągnie marże na poziomie co najmniej 50% w najbliższym czasie, a jej udział w przychodach wzrośnie docelowo do 15% z ok. 7% notowanych obecnie, poinformował prezes Krzysztof Bajołek. Spółka nie planuje także w najbliższym czasie inwestycji w nowe centrum logistyczne.  

Obraz
Źródło zdjęć: © Flickr

"Do tej pory marże, jakie notowaliśmy na naszej marce własnej Answear Lab były na podobnym poziomie, co pozostałe marki. Jednak w tym roku jest ona już o 1-2% wyższa, a docelowo chcemy osiągnąć taki poziom marży, jaki notują inni konkurencji, czyli około 50% i więcej" - powiedział Bajołek podczas wideokonferencji prasowej.

Dodał, że obecnie marka własna w całości wartości sprzedaży ma udział na poziomie ponad 7% i jest to ponad 6 tys. SKU. "Jest to tyle, ile Reserved ma w całej kolekcji, a u nas jest to obecnie tylko damski segment więc widzimy tu dalszy potencjał do wzrostu. Zakładamy, że ten udział marki własnej w wartości sprzedaży docelowo wzrośnie do 15% co ma w przyszłości zapewnić nam wyższą marżę, odróżnić nas od konkurentów i przyciągać nowych klientów po niższych kosztach" - dodał prezes.

Spółka po uruchomieniu niedawno nowego centrum logistycznego pod Krakowem nie planuje uruchomienie kolejnego w najbliższych okresach.

"Powierzchnia tego centrum to 39 tys m2, ale my zajmujemy teraz około połowy powierzchni, część wynajmujemy i w kolejnych latach będziemy sukcesywnie zajmować coraz większą powierzchnię. W kolejnych latach szacujemy, że ten magazyn wystarczy nam na działalność przy generowanych rocznych przychodach na poziomie 2 mld zł, a jak dokonamy dodatkowych inwestycji, to może nawet 3 mld zł" - powiedział także Bajołek.

Według niego, biorąc pod uwagę potencjał obecnego magazynu, nie ma potrzeby otwierania kolejnego magazynu. "Chyba, że w przyszłości wejdziemy na jakiś bardzo odległy rynek, to wtedy taki magazyn byłby potrzebny" - dodał prezes.

Spółka w najbliższych latach planuje zwiększenie skali działalności, dołączając m.in kraje nadbałtyckie czy bałkańskie.

"Oportunistycznie chcemy spróbować swoich sił także w Rosji czy w Kazachstanie, ponieważ prowadzimy sprzedaż na Ukrainie i mamy tam m.in. biuro obsługi rosyjskojęzyczne we Lwowie. Chcielibyśmy to w naszych planach wykorzystać" - powiedział Bajołek.

Answear.com poinformował dzisiaj, że w ramach publicznej emisji akcji zamierza przeprowadzić zapisy w transzy inwestorów indywidualnych od 10 do17 grudnia, a w transzy inwestorów instytucjonalnych od 18 do 22 grudnia. Cenę maksymalną ustalono na 36,5 zł za akcję, co oznacza, że z emisji nowych akcji spółka chce pozyskać ok. 65 mln zł wpływów netto, zaś wartość całej oferty może wynieść do 159 mln zł.

Answear.com to internetowa platforma sprzedażowa z markową odzieżą, obuwiem oraz akcesoriami, która działa od 2011 r. Spółka prowadzi obecnie działalność w 7 krajach Europy Środkowo Wschodniej. Sprzedaż jest zdywersyfikowana geograficznie, a żaden z rynków nie stanowi więcej niż 30% udziału w całkowitych przychodach.

Wybrane dla Ciebie
Krypto w Polsce? Przestańmy w końcu reagować panicznie [OPINIA]
Krypto w Polsce? Przestańmy w końcu reagować panicznie [OPINIA]
Potężny kredyt dla polskiego giganta
Potężny kredyt dla polskiego giganta
Senat mówi "nie" kandydatce Karola Nawrockiego do Rady Fiskalnej
Senat mówi "nie" kandydatce Karola Nawrockiego do Rady Fiskalnej
Niemieckie media piszą o Polsce. "Mogliby się uczyć"
Niemieckie media piszą o Polsce. "Mogliby się uczyć"
Pierwsza elektrownia jądrowa w Polsce. Tyle ma kosztować prąd z atomu
Pierwsza elektrownia jądrowa w Polsce. Tyle ma kosztować prąd z atomu
Słupy na prywatnych działkach. TK wydał orzeczenie. Co dalej?
Słupy na prywatnych działkach. TK wydał orzeczenie. Co dalej?
Zarabiają w NBP setki tysięcy złotych. Teraz nie nadzorują już żadnego departamentu
Zarabiają w NBP setki tysięcy złotych. Teraz nie nadzorują już żadnego departamentu
Miedź bije historyczne rekordy. KGHM na celowniku banków, a świat walczy o surowiec
Miedź bije historyczne rekordy. KGHM na celowniku banków, a świat walczy o surowiec
Stopy procentowe w dół? Członek RPP wskazuje kluczowy termin
Stopy procentowe w dół? Członek RPP wskazuje kluczowy termin
Koniec ery taniej siły roboczej. Polskie centra usług zmieniają kurs na technologię
Koniec ery taniej siły roboczej. Polskie centra usług zmieniają kurs na technologię
Orban na Węgrzech chwali się "tarczą finansową" USA. Trump zaprzecza
Orban na Węgrzech chwali się "tarczą finansową" USA. Trump zaprzecza
Warszawa kupi 120 autobusów. Będą mogły przewozić rannych
Warszawa kupi 120 autobusów. Będą mogły przewozić rannych