Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
aktualizacja

Boruta-Zachem miał 0,91 mln zł zysku netto, 1,14 mln zł EBIT w II kw. 2020 r.

0
Podziel się:

Boruta-Zachem odnotował 0,91 mln zł skonsolidowanego zysku netto w II kw. 2020 r. wobec 0,23 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.

Boruta-Zachem miał 0,91 mln zł zysku netto, 1,14 mln zł EBIT w II kw. 2020 r.
(Flickr)

Zysk operacyjny wyniósł 1,14 mln zł wobec 0,34 mln zł zysku rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 14,45 mln zł w II kw. 2020 r. wobec 9,28 mln zł rok wcześniej.

W I poł. 2020 r. spółka miała 1,43 mln zł skonsolidowanego zysku netto w porównaniu z 0,26 mln zł straty rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 26,2 mln zł w porównaniu z 15,58 mln zł rok wcześniej.

"Nasza działalność w zakresie ekologicznych produktów nabrała rozpędu, co przełożyło się na rekordowe wyniki. Zostały one wypracowane w trudnych warunkach rynkowych tj. w okresie pandemii i globalnego lockdownu. Pomimo, że nie sprzyjała nam m.in. sytuacja w eksporcie, który w okresie pandemii był szczególnie utrudniony, to znacząco poprawiliśmy wyniki na każdym poziomie. Uważam, że byłyby one istotnie lepsze, gdyby nie wybuch epidemii. Co więcej, na koniec pierwszego półrocza, przychody z ekologicznej gałęzi biznesu Boruty po raz pierwszy w historii spółki przewyższyły przychody ze sprzedaży barwników. To świadczy o skutecznym realizowaniu przyjętych celów w ramach rozwoju marek Onlybio i Onlyeco" - skomentował wyniki wiceprezes Marcin Pawlikowski, cytowany w komunikacie.

W ujęciu jednostkowym zysk netto w I poł. 2020 r. wyniósł 1,3 mln zł wobec 13 tys. zł zysku rok wcześniej.

Boruta-Zachem jest firmą produkcyjną, działającą w branży chemicznej, skupioną w trzech głównych obszarach: produkcji barwników i pigmentów, produkcji biosurfaktantów wykorzystywanych w branży chemicznej i kosmetycznej oraz badaniach i rozwoju innowacyjnych rozwiązań chemicznych. Od 2014 r. jest spółką notowaną na rynku NewConnect.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)