CCC: Celem na br. 2-cyfrowy wzrost sprzedaży, wzrost powierzchni o 100 tys m2 

Cele grupy CCC na 2019 rok to m.in. poprawa marży brutto, dwucyfrowy wzrost sprzedaży grupy dzięki rozwojowi salonów oraz e-commerce, a także wzrost powierzchni sprzedaży o 100 tys. m2, podała spółka w prezentacji. 

Obraz

Wśród celów na bieżący rok grupa wskazała także: dalszą poprawę kapitału obrotowego, integrację przejętych spółek, a także pełną koncentrację na istniejącym biznesie i jego optymalizację.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 4 725,8 mln zł w 2018 r. wobec 3 938,1 mln zł rok wcześniej.

CCC zakłada wzrost powierzchni do 52 tys. m2 z 28 tys. m2 w Rosji, w Bułgarii do 13 tys. m2 z 7 tys. m2, w Słowenii do 14 tys. m2 z 8 tys. m2, w Serbii do 13 tys. m2 z 8 tys. m2, w Rumunii do 45 tys.m2 z 35 tys.m2. W Polsce planowany jest wzrost powierzchni w tym roku - do 324 tys.m2 wobec z 286 tys.m2 w ub. r., podano w prezentacji.

W ubiegłym roku nastąpił wzrost powierzchni handlowej o 102 tys. m2 do 660 tys. m2.

CCC podało, że wydatki inwestycyjne na nową powierzchnię handlową mają wynieść 150 mln zł, kwota 100 mln zł będzie przeznaczona na logistykę i IT, a około 110 mln zł na nabycie 30,5% udziałów HR Reno Group. W tym roku planowane są inwestycje w nowe magazyny logistyczne w Zielonej Górze.

"W 2019 będziemy kontynuować prace nad transformacją cyfrową CCC i unowocześnieniem naszych systemów informatyczno-biznesowych. Ponadto w 2019 będziemy rozwijać Centrum B+R zorientowane na customer experience, innowacje produktowe i procesowe" - podsumowała spółka w raporcie.

Wśród ryzyk dla rozwoju biznesu spółka wymieniła trzy niedziele z zakazem handlu w Polsce, niekorzystne tendencje na USD, EUR w stosunku do PLN, a także spadek konsumpcji i niekorzystne warunki pogodowe.

Marża brutto ze sprzedaży w całej grupie spadła do 50,1% w 2018 r. z 51,3% rok wcześniej.

"Wyższa dynamika wzrostu kosztu własnego sprzedaży +21,8% w porównaniu do przychodów ze sprzedaży +20% spowodowała obniżenie marży brutto na sprzedaży o 1,2 pkt proc. względem roku poprzedniego. Wyższa dynamika kosztu własnego niż przychodów związana jest m.in. z funkcjonowaniem kanału e-commerce, który realizuje marżę brutto na poziomie 41,1%" - wyjaśniono w raporcie.

Grupa CCC jest liderem polskiego rynku sprzedaży detalicznej obuwia i jednym z największych jego producentów w Polsce. Spółka jest notowana na warszawskiej giełdzie od 2004 roku.

Wybrane dla Ciebie
Wyciek ropy w Niemczech. Wojewoda zachodniopomorski komentuje
Wyciek ropy w Niemczech. Wojewoda zachodniopomorski komentuje
Wojewódka sprzedał wszystkie akcje PKP Cargo i je odkupił. Zabiera głos
Wojewódka sprzedał wszystkie akcje PKP Cargo i je odkupił. Zabiera głos
Jest we władzach PKP Cargo sprzedał wszystkie akcje. Potem je odkupił. KNF reaguje
Jest we władzach PKP Cargo sprzedał wszystkie akcje. Potem je odkupił. KNF reaguje
Strategiczna inwestycja nad Bałtykiem. Mieszkańcy się buntują
Strategiczna inwestycja nad Bałtykiem. Mieszkańcy się buntują
Ceny prądu w 2026 r. Jest deklaracja ministra
Ceny prądu w 2026 r. Jest deklaracja ministra
Gazprom nie chce zapłacić gigantycznej kary. Polska znalazła sposób
Gazprom nie chce zapłacić gigantycznej kary. Polska znalazła sposób
Podsumowali dwa lata rządów Tuska. Oto co się dzieje z gospodarką
Podsumowali dwa lata rządów Tuska. Oto co się dzieje z gospodarką
Odłożyła na emeryturę 350 tys. zł. Pieniądze przejął ZUS. RPO komentuje
Odłożyła na emeryturę 350 tys. zł. Pieniądze przejął ZUS. RPO komentuje
Ile kosztuje dolar? Kurs dolara do złotego PLN/USD 11.12.2025
Ile kosztuje dolar? Kurs dolara do złotego PLN/USD 11.12.2025
Ile kosztuje euro? Kurs euro do złotego PLN/EUR 11.12.2025
Ile kosztuje euro? Kurs euro do złotego PLN/EUR 11.12.2025
Ile kosztuje funt? Kurs funta do złotego PLN/GBP 11.12.2025
Ile kosztuje funt? Kurs funta do złotego PLN/GBP 11.12.2025
Ile kosztuje frank szwajcarski? Kurs franka do złotego PLN/CHF 11.12.2025
Ile kosztuje frank szwajcarski? Kurs franka do złotego PLN/CHF 11.12.2025