CCC chce w tym roku 'dogonić' poziom sprzedaży z 2019 r. 

Grupa CCC liczy, że pomimo pandemii uda się jej powtórzyć poziom obrotów ze sprzedaży zanotowane w 2019 r., poinformował przewodniczący rady nadzorczej Dariusz Miłek.

Obraz

"Naszym zadaniem jest dogonić przychody z 2019 r. i na chwilę obecną mamy na minusie kilka procent. Jednak IV kwartał jest kwartałem dla nas najważniejszym, jak i dla całej branży obuwniczej i jesteśmy do niego przygotowani, wszystkie produkty są na miejscu, rozliczone i zapłacone. Jesteśmy optymistyczni, że dogonimy obrót z tamtego roku, co jest wyzwaniem, ale damy radę" - powiedział Miłek podczas wideokonferencji.

Skonsolidowane przychody spółki ze sprzedaży sięgnęły 5 844,7 mln zł w 2019 r. W I poł. 2020 r. przychody wyniosły 2 186,1 mln (wobec 2 457,8 mln zł rok wcześniej), zaś w III kw. tego roku - według wstępnych danych - wzrosły o 4% r/r do 1,5 mld zł.

Spółka nie wyklucza jednak ewentualnych zamknięć sklepów, szczególnie w centrach handlowych, jeśli sytuacja związana z koronawirusem się pogorszy.

"Czekamy czy LFL nam się poprawią i mówimy też o odwiedzalności w centrach handlowych, a także czy ta tendencja w e-commerce będzie stała. Jeżeli chodzi o 'traffiki', to są one obarczone dużym strachem i obawą, gdyż nie wszystko działa tak jak trzeba, nie działają np. kina i jeżeli będzie taka potrzeba, to pójdziemy z tym trendem. Mamy pomysły, jak to zrobić. Teraz robimy koncentrację na sprzedaży detalicznej z 1 m2 i to będzie widać już na pewno po I kw. przyszłego roku bądź po II kw." - dodał Miłek.

Według przedstawicieli spółki, CCC jest przygotowane na rozwój różnych sytuacji związanych z pandemią.

"Wzrost zarażeń jest dla nas zjawiskiem nieporządnym. Mamy jednak 6 różnych scenariuszy i taki wariant, jak obecnie jest objętym jednym z nich. Nie jest to dla nas wariant o charakterze kryzysowym, jest to wariant, z którym jako spółka będziemy w stanie sobie poradzić. Jesteśmy na niego pod każdym względem przygotowani" - powiedział prezes Marcin Czyczerski.

Prezes podkreślił, że jako spółka pod względem operacyjnym czuje się bardzo dobrze przygotowana, a jej dług netto po II kw. wyniósł nieco ponad 1 mld zł, czyli był na podobnym poziomie, jak w zeszłym roku.

Grupa CCC jest liderem polskiego rynku sprzedaży detalicznej obuwia i jednym z największych jego producentów w Polsce. Spółka jest notowana na warszawskiej giełdzie od 2004 roku. Jej skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 5 844,7 mln zł w 2019 r.

Wybrane dla Ciebie
Samsung stworzył nowy typ baterii. Osiągają zasięg 960 km w 9 minut
Samsung stworzył nowy typ baterii. Osiągają zasięg 960 km w 9 minut
Pat w kopalni Silesia. Minister zaprasza na rozmowy, górnicy żądają jego przyjazdu
Pat w kopalni Silesia. Minister zaprasza na rozmowy, górnicy żądają jego przyjazdu
Ubyło 100 tysięcy miejsc pracy. Europejska branża moto w coraz głębszym kryzysie
Ubyło 100 tysięcy miejsc pracy. Europejska branża moto w coraz głębszym kryzysie
Małe amerykańskie miasto na krawędzi. Tysiące ludzi na bruk
Małe amerykańskie miasto na krawędzi. Tysiące ludzi na bruk
Benzyna po 5,13 zł. Nowe zdjęcie trafiło do sieci
Benzyna po 5,13 zł. Nowe zdjęcie trafiło do sieci
Komunikat Totalizatora Sportowego. Co z wygranymi?
Komunikat Totalizatora Sportowego. Co z wygranymi?
2025 najlepszym rokiem dla złota od blisko pół wieku. Pokazali liczby
2025 najlepszym rokiem dla złota od blisko pół wieku. Pokazali liczby
Nadchodzą ciężkie czasy dla globalnego handlu. Ostrzegają przed 2026 r.
Nadchodzą ciężkie czasy dla globalnego handlu. Ostrzegają przed 2026 r.
Ukraina znów uderzyła w czuły punkt Rosji. Zapłonęły magazyny z paliwem
Ukraina znów uderzyła w czuły punkt Rosji. Zapłonęły magazyny z paliwem
Zamówili, nie dostali. Tesla w Niemczech pozwana. W grze 120 tys. umów
Zamówili, nie dostali. Tesla w Niemczech pozwana. W grze 120 tys. umów
Stokrotka w nowych rękach. To efekt restrukturyzacji litewskiego giganta
Stokrotka w nowych rękach. To efekt restrukturyzacji litewskiego giganta
Powrót do rekordowych lat pandemii. Biznes w Polsce potrzebuje nowych powierzchni
Powrót do rekordowych lat pandemii. Biznes w Polsce potrzebuje nowych powierzchni