Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

CCC miało 59,3 mln zł zysku netto, 372,5 mln zł zysku EBIT w 2018 r.

0
Podziel się:

CCC odnotowało 59,3 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w 2018 r. wobec 286,9 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.

CCC miało 59,3 mln zł zysku netto, 372,5 mln zł zysku EBIT w 2018 r.

Zysk z działalności kontynuowanej wyniósł 223,5 mln zł wobec 362,2 mln zł. Strata z działalności zaniechanej wyniosła 166,8 mln zł wobec 59,9 mln zł rok wcześniej.

Zysk operacyjny wyniósł 372,5 mln zł wobec 462,9 mln zł zysku rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 4 725,8 mln zł w 2018 r. wobec 3 938,1 mln zł rok wcześniej.

"Rok 2018 był z punktu widzenia osiągniętych wyników ekonomicznych rokiem bardzo trudnym, w decydującej mierze za sprawą niesprzyjających warunków pogodowych, które negatywnie odbiły się na sprzedaży w dwóch kluczowych sezonach. Na poziom przychodów osiągniętych w Polsce, czyli naszym największym rynku, istotny wpływ miał także zakaz handlu w niedziele. Dużym wyzwaniem pozostawała wciąż także rentowność sklepów CCC w Europie Zachodniej a zwłaszcza w Niemczech" - napisał prezes Dariusz Miłek w liście do akcjonariuszy.

"W tym wymagającym dla nas roku postawiliśmy jednak na budowanie fundamentów pod przyszłe wzrosty, które decydować będą o sukcesie Grupy CCC w perspektywie strategicznej. Zgodnie z wcześniejszym założeniem, sprawnie realizowaliśmy plan ekspansji, powiększając powierzchnię handlową na koniec 2018 roku o nieco ponad 100 tys. m2. Podejmując decyzję o sprzedaży CCC Germany zabezpieczyliśmy się przed potencjalnymi, przyszłymi stratami. Konsekwentnie poprawialiśmy kapitał obrotowy, zwiększając stopień finansowania zapasów zobowiązaniami handlowymi" - dodał Miłek.

Konsekwentna praca nad realizacją założeń strategicznych doprowadziła Grupę CCC na koniec 2018 roku do obecności w 23 krajach - w 18 sprzedaż prowadzona jest w przeszło 1 100 sklepach stacjonarnych, a w 15 poprzez kanał online. W minionym roku klienci nabyli we wszystkich kanałach sprzedaży CCC około 50 mln par obuwia, wymienił ponadto prezes.

W ujęciu jednostkowym strata netto w 2018 r. wyniosła 40,32 mln zł wobec 37,32 mln zł zysku rok wcześniej.

Grupa CCC jest liderem polskiego rynku sprzedaży detalicznej obuwia i jednym z największych jego producentów w Polsce. Spółka jest notowana na warszawskiej giełdzie od 2004 roku.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)