Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Dino Polska miało 105,49 mln zł zysku netto, 181,23 mln zł EBITDA w II kw. 2019

0
Podziel się:

Dino Polska odnotowało 105,49 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w II kw. 2019 r. wobec 70,51 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.

Dino Polska miało 105,49 mln zł zysku netto, 181,23 mln zł EBITDA w II kw. 2019

Zysk operacyjny wyniósł 142,23 mln zł wobec 97,69 mln zł zysku rok wcześniej. Wynik EBITDA wyniósł 181,23 mln zł wobec 124,62 mln zł rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 1939,67 mln zł w II kw. 2019 r. wobec 1409,83 mln zł rok wcześniej.

W I poł. 2019 r. spółka miała 172,46 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 126,46 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 3 500,14 mln zł w porównaniu z 2 681,14 mln zł rok wcześniej. Wynik EBITDA wyniósł 313,25 mln zł wobec 228,99 mln zł rok wcześniej.

W ujęciu jednostkowym zysk netto w I poł. 2019 r. wyniósł 133,43 mln zł wobec 54,83 mln zł zysku rok wcześniej.

"Strategia Dino zakłada dalszy rozwój działalności poprzez skoncentrowanie się na trzech kluczowych obszarach:kontynuacja szybkiego organicznego wzrostu liczby sklepów - zamiarem zarządu Dino Polska jest utrzymanie wysokiego tempa wzrostu powierzchni sali sprzedaży w marketach Dino w kolejnych latach. Zarząd Dino Polska planuje wykorzystywać możliwości organicznego rozwoju sieci w dotychczasowej formie poprzez: (i) dalsze zagęszczanie sklepów na obecnych obszarach działalności, oraz (ii) konsekwentną ekspansję w nowych regionach, które docelowo powinny się charakteryzować zbliżonym nasyceniem sklepów Dino, jak pozostałe regiony; kontynuacja wzrostu przychodów ze sprzedaży w istniejącej sieci sklepów (LfL) - w celu dalszego zwiększania przychodów ze sprzedaży w istniejącej sieci sklepów (LfL) Grupa Dino będzie podejmować działania zmierzające do zwiększenia liczby klientów robiących zakupy w sklepach Dino i wartości zakupów pojedynczego klienta; konsekwentna poprawa rentowności - w minionych latach Grupa Dino
wypracowała trwały wzrost marży EBITDA. Celem jest dalsza poprawa rentowności dzięki zwiększaniu skali działalności, korzystnej charakterystyce modelu biznesowego oraz inicjatywom strategicznym podejmowanym przez Grupę Dino" - czytamy w raporcie.

Na dzień 30 czerwca 2019 r. sieć Dino tworzyło 1 056 sklepów o łącznej powierzchni sali sprzedaży 407 684 m2.

Dino Polska to wiodący gracz w segmencie supermarketów proximity w Polsce, zlokalizowanych głównie w zachodniej części Polski, o średniej powierzchni sali sprzedaży wynoszącej ok. 400 m2. Spółka zadebiutowała na GPW w 2017 r.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)