Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
Damian Słomski
Damian Słomski
|

Disney pokazał wyniki i zdradził datę debiutu w Polsce. Netflix zyska konkurenta

4
Podziel się:

Netflix i HBO GO w przyszłym roku będą musieli zawalczyć o widza z jeszcze jednym rywalem. Disney uruchomi w Polsce swój serwis streamingowy. Wyczekiwana data debiutu została ujawniona przy okazji prezentacji wyników amerykańskiego giganta, który kwartalnie inkasuje 17 mld dolarów.

Disney pokazał wyniki i zdradził datę debiutu w Polsce. Netflix zyska konkurenta
Platforma Disney+ zadebiutuje w Polsce w 2022 roku (Adobe Stock, tanaonte)

The Walt Disney Company, a więc wielki koncern kojarzony głównie z produkcja filmów dla dzieci, wzbudził nie małe poruszenie wśród dorosłej widowni inwestorów z Wall Street. Władze firmy pokazały wyniki finansowe, które bardzo pozytywnie zaskoczyły. Cieszą się też polscy fani kina i telewizji, bowiem znana jest już data debiutu platformy Disney+ w naszym kraju.

Szef Disneya, Bob Chapek, zapowiedział uruchomienie Disney+ w regionie Europy Środkowo-Wschodniej latem 2022 roku. W końcu więc i polscy widzowie będą mogli swobodnie korzystać z bogatej biblioteki filmów i seriali, nie tylko Disneya, ale też studia Pixar, Marvel czy serii Star Wars.

Platforma VOD miała swoją premierę w USA (a także w Kanadzie i Holandii) już pod koniec 2019 roku. Z czasem miały miejsce kolejne wdrożenia w innych krajach. Niestety Polska była na bardziej odległych miejscach listy.

Zobacz także: Polski Ład. Premier złożył nową propozycję przedsiębiorcom. "Poprzemy reformę tylko pod takimi warunkami"

Początkowo Disney planował premierę serwisu w naszym kraju pod koniec 2021 roku. Jednak jak przyznał na konferencji Bob Chapek, pandemia COVID-19 pokrzyżowała im szyki.

Najnowsze statystyki pokazują, że Disney+ miał na koniec czerwca 116 mln widzów opłacających abonament za jego usługi i ciągle ta liczba rośnie. W rok podwoiła się. Każdy średnio w miesiącu płaci za dostęp do niej około 4,16 dolara. A warto pamiętać, że to nie jedyna platforma i źródło przychodów całego koncernu.

Usługi streamingowe tylko w ostatnim kwartale przyniosły koncernowi wpływy przekraczające 4 mld dolarów. Kolejne 7 mld dolarów dała telewizja. A do tego dochodzą jeszcze m.in. dochody z parków rozrywki. Wszystko to składa się na nieco ponad 17 mld dolarów przychodów i niecały miliard zysku netto.

Zarówno statystyki subskrybentów jak i wyniki finansowe bardzo pozytywnie zaskoczyły ekspertów, którzy spodziewali się progresu, ale nie w aż takiej skali. Zysk w przeliczeniu na jedną akcję spółki był o 45 proc. wyższy od średniej prognoz. Stąd nie może dziwić reakcja inwestorów giełdowych w USA.

Obecnie akcje Disneya są wyceniane prawie 6 proc. wyżej niż na zamknięciu czwartkowej sesji na Wall Street. Jedna kosztuje około 190 dolarów. Tym samym cały biznes The Walt Disney Company można szacować na około 326 mld dolarów.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(4)
ciekawekiprze...
3 lata temu
Wejdzie a może nie wejdzie jak juesej nałożą sankcje za lex TVN.
Daniel
3 lata temu
No to dobrze. Nie mogę się doczekać nowego Agenta Kupra
yacek
3 lata temu
to nie jest swietna wiadomosc, wprowadzanie nastepnego narzedzia odmurzdzania rzydo-komuny
e tam
3 lata temu
Jeszcze kilka lat rządów PiS i na Polskich ekranach zostanie tylko TVP i Polsat.