Eurocash: Sprzedaż w kanałach elektronicznych sięgnie 3,5 mld zł do końca 2019r.

Wartość sprzedaży w kanałach elektronicznych Grupy Eurocash wzrośnie do 3,5 mld zł do końca 2019 r. (wobec 3 mld zł w ub.r.), a cel na 2022 rok to 6,5 mld zł, poinformowali przedstawiciele spółki. Capex na rozwój technologiczny w ciągu 2-3 lat jest szacowany w Grupie Eurocash na 20-30 mln zł rocznie.

Obraz

"Z eurocash.pl korzysta około 10 tys. przedsiębiorców w Polsce. Dzięki wdrożeniu tego rozwiązania, wartość sprzedaży w kanałach elektronicznych w Grupie Eurocash wzrośnie do końca 2019 roku do 3,5 mld zł wobec 3 mld w 2018 roku" - powiedział dyrektor generalny Eurocash Dystrybucja Tomasz Polański podczas konferencji prasowej na temat uruchomienia platformy marketplace - eurocash.pl Market.

"Nasze inwestycje są nastawione na technologie, by klienci mogli się wyróżnić na rynku, nie tylko konkurować cena. Zamiast patrzeć na kolejne firmy do przejęcia, stworzyliśmy marketplace" - wskazał prezes Grupy Eurocash Luis Amaral podczas konferencji.

Eurocash poinformował, że od września 2019 roku właściciele sklepów małoformatowych w całej Polsce będą mieli dostęp do platformy marketplace - eurocash.pl Market, która pozwoli im uzyskać dostęp do dziesiątek tysięcy nowych produktów, których nie mieli dotąd w swojej ofercie.

Amaral wyjaśniał, że eurocash.pl Market pozwoli detalistom stworzyć własną strategię w pełni dopasowaną do konsumentów z ich lokalnego otoczenia. Znajdą na niej setki, tysiące ofert produktowych "szytych na miarę".

eurocash.pl Market to platforma typu marketplace, która połączy bezpośrednio producentów towarów i produktów z ok. 10 tys. klientów Grupy Eurocash (docelowo 80 tys.), działających w ramach sieci takich jak Lewiatan, abc, Gama, Euro Sklep, Duży Ben czy Groszek. Z platformy będą mogli korzystać również klienci niezrzeszeni, którzy kupują towar w hurtowniach Grupy. Użytkownicy eurocash.pl Market będą mogli zamawiać teraz produkty spoza bieżącej oferty hurtowej. Będą to lokalne, niszowe, limitowane, ekologiczne i importowane produkty spożywcze, ale także produkty przemysłowe takie jak zabawki, elementy wyposażenia domu czy AGD, podała firma.

Rok temu przedsiębiorcy prowadzący niezależne sklepy otrzymali dostęp do eurocash.pl, czyli platformy e-commerce B2B. To rozwiązanie, które poza możliwością zamawiania towarów, zapewniło detalistom dostęp do wiedzy o lokalnym rynku, w tym danych demograficznych, rankingów najlepiej sprzedających się produktów, podglądu gazetek konkurencji czy informacji o kampaniach telewizyjnych największych producentów FMCG. eurocash.pl to platforma, która daje właścicelom sklepów małoformatowych dostęp do informacji zarezerwowanych dotąd tylko dla menadżerów dużych sieci handlowych, podkreślono w komunikacie.

Jak wskazuje Eurocash, ewenementem jest wzrost wartości sprzedaży poprzez kanał mobilny platformy eurocash.pl.

"W tym roku sprzedaż przez mobile sięgnie ok. 700 mln zł [wobec 350 mln zł w ub.r.], co stanowi 80% całości. Chcemy uzupełniać platformę, pracujemy nad nowymi rozwiązaniami, by przedsiębiorcy mogli lepiej adresować swoją ofertę do konsumentów. Eurocash Dystrybucja do końca 2022 dotrze z platformą eurocash.pl do 1/4 rynku małoformatowego, co wygeneruje 6,5 mld zł wartości sprzedaży kanałami elektronicznymi" - zapowiedział Polański.

"W mojej ocenie, niezależny handel ma szansę rozwinąć się w Polsce najlepiej w całej Europie. W przypadku platformy eurocash.pl jesteśmy w momencie dynamicznego rozwoju. Obecny etap rozwoju przekroczył nasze wcześniejsze założenia" - podsumowwał Amaral.

Udział sklepów małoformatowych w całym rynku FMCG w Polsce wynosi wartościowo 44%1. Jego wartość wynosi aktualnie ok. 128 mld zł brutto - według szacunków PMR cytowanych przez Eurocash. Sklepy małoformatowe w ciągu ostatnich trzech lat rosną w tempie 5,0-6% rocznie - według cytowanych przez firmę danych Nielsen Panel Handlu Detalicznego (dane za okres sierpień 2016-lipiec 2019), szybciej rozwijają się tylko dyskonty.

Grupa Eurocash to największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją szybko zbywalnych produktów spożywczych, chemii gospodarczej, alkoholi i wyrobów tytoniowych. Oferuje także wsparcie marketingowe dla niezależnych polskich przedsiębiorców prowadzących działalność detaliczną. Wspierane przez Eurocash sieci franczyzowe i partnerskie zrzeszają około 15 tysięcy niezależnych sklepów działających pod takimi markami jak abc, Groszek, Delikatesy Centrum, Lewiatan, Euro Sklep, Gama, Duży Ben, a także Kontigo oraz Koliber. Spółka jest notowana na GPW od 2005 r.

Wybrane dla Ciebie
Bunt w NBP: zarząd kontra Glapiński. Prezes przerwał posiedzenie
Bunt w NBP: zarząd kontra Glapiński. Prezes przerwał posiedzenie
Rozpętał wojnę na cła, teraz gasi pożar. Trump ogłasza wielki pakiet pomocowy
Rozpętał wojnę na cła, teraz gasi pożar. Trump ogłasza wielki pakiet pomocowy
Ważny dokument. Ogranicza możliwość wycofania sił USA z Europy
Ważny dokument. Ogranicza możliwość wycofania sił USA z Europy
Rosyjskie drewno zalewa Polskę i UE mimo sankcji. Ujawnili skalę procederu
Rosyjskie drewno zalewa Polskę i UE mimo sankcji. Ujawnili skalę procederu
Andrzej Duda pochwalił się przelewem. Politycy już komentują
Andrzej Duda pochwalił się przelewem. Politycy już komentują
Ile kosztuje euro? Kurs euro do złotego PLN/EUR 8.12.2025
Ile kosztuje euro? Kurs euro do złotego PLN/EUR 8.12.2025
Ile kosztuje frank szwajcarski? Kurs franka do złotego PLN/CHF 8.12.2025
Ile kosztuje frank szwajcarski? Kurs franka do złotego PLN/CHF 8.12.2025
Ile kosztuje funt? Kurs funta do złotego PLN/GBP 8.12.2025
Ile kosztuje funt? Kurs funta do złotego PLN/GBP 8.12.2025
Ile kosztuje dolar? Kurs dolara do złotego PLN/USD 8.12.2025
Ile kosztuje dolar? Kurs dolara do złotego PLN/USD 8.12.2025
"Musimy wprowadzić korektę opłat". Podwyższają stawki za śmieci o ok. 25 proc.
"Musimy wprowadzić korektę opłat". Podwyższają stawki za śmieci o ok. 25 proc.
Dobre wieści z Brukseli dla Polski ws. Mercosur
Dobre wieści z Brukseli dla Polski ws. Mercosur
Wymagania CPK budzą kontrowersje. Firmy już reagują
Wymagania CPK budzą kontrowersje. Firmy już reagują