Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

GUS: Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej i wyprzedzający wzrosły w VI

0
Podziel się:

Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK) wzrósł o 10,7 pkt proc. w ujęciu m/m i wyniósł minus 19,4 pkt w czerwcu br., wynika z badań przeprowadzonych przez Główny Urząd Statystyczny (GUS).

GUS: Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej i wyprzedzający wzrosły w VI

"Wszystkie składowe wskaźnika uzyskały wartości wyższe niż przed miesiącem. Największe wzrosty odnotowano dla ocen przyszłej sytuacji ekonomicznej kraju (o 18,8 pkt proc.) oraz możliwości obecnego dokonywania ważnych zakupów (o 16,7 pkt proc.). Dla pozostałych składowych wskaźnika wzrosty kształtowały się następująco: 10,7 pkt proc. dla oceny przyszłej sytuacji finansowej gospodarstwa domowego, 4,8 pkt proc. dla oceny obecnej sytuacji ekonomicznej kraju oraz 2,7 p. proc. dla oceny obecnej sytuacji finansowej gospodarstwa domowego" - czytamy w komunikacie.

W odniesieniu do czerwca 2019 r. obecna wartość BWUK jest niższa o 29 pkt proc., podano także.

Wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej (WWUK), syntetycznie opisujący oczekiwane w najbliższych miesiącach tendencje konsumpcji indywidualnej, wzrósł o 13,4 pkt proc. w stosunku do poprzedniego miesiąca i ukształtował się na poziomie minus 23,9. W maju br. WWUK osiągnął wartość o 31,4 pkt proc. niższą niż w analogicznym miesiącu 2019 r.

"Na wzrost wartości wskaźnika wpłynęły wszystkie jego składniki. Największy wzrost odnotowano dla oceny przyszłej sytuacji ekonomicznej kraju (o 18,8 pkt proc.). Dla pozostałych składowych wskaźnika wzrosty kształtowały się następująco: 17,4 pkt proc. dla oceny przyszłego poziomu bezrobocia, 10,7 pkt proc. dla oceny przyszłej sytuacji finansowej gospodarstwa domowego oraz 6,8 pkt proc. dla oceny możliwości przyszłego oszczędzania pieniędzy" - czytamy dalej w komunikacie.

Dla 88,9% respondentów obecna sytuacja epidemiologiczna miała wpływ na odpowiedzi dotyczące koniunktury konsumenckiej, podano także.

Obydwa wskaźniki ufności konsumenckiej mogą przyjmować wartości od -100 do +100. Wartość dodatnia oznacza przewagę liczebną konsumentów nastawionych optymistycznie nad konsumentami nastawionymi pesymistycznie, natomiast wartość ujemna oznacza przewagę liczebną konsumentów nastawionych pesymistycznie nad konsumentami nastawionymi optymistycznie.

W tym miesiącu przeprowadzono 1 340 wywiadów metodą wywiadu telefonicznego w okresie 1-10 czerwca 2020 r.

forex
giełda
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)