Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

GUS: Inflacja wyniosła 3% r/r w listopadzie; konsensus: 3% r/r

0
Podziel się:

Inflacja konsumencka wyniosła 3% w ujęciu rocznym w listopadzie 2020 r., podał Główny Urząd Statystyczny (GUS). W stosunku do poprzedniego miesiąca ceny towarów i usług konsumpcyjnych wzrosły o 0,1% w listopadzie, podał też GUS.

GUS: Inflacja wyniosła 3% r/r w listopadzie; konsensus: 3% r/r

Wzrost cen usług wyniósł 7,8% r/r, a towarów sięgnął 1,3% r/r.

"W listopadzie br. w porównaniu z poprzednim miesiącem największy wpływ na wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych ogółem miały wyższe ceny w zakresie restauracji i hoteli (o 1%), mieszkania (o 0,2%) oraz łączności (o 1,0%), które podwyższyły ten wskaźnik odpowiednio o 0,06 pkt proc. i po 0,04 pkt proc. Niższe ceny w zakresie odzieży i obuwia (o 1,2%), żywności (o 0,1%) i transportu (o 0,2%) obniżyły ten wskaźnik odpowiednio o 0,06 pkt proc. i po 0,02 pkt proc." - czytamy w komunikacie.

"W porównaniu z analogicznym miesiącem poprzedniego roku wyższe ceny w zakresie mieszkania (o 6,1%), żywności (o 2%) oraz restauracji i hoteli (o 5,8%) podniosły ten wskaźnik odpowiednio o 1,48 pkt proc., 0,47 pkt proc. oraz 0,36 pkt proc. Niższe ceny w zakresie transportu (o 4,4%) oraz odzieży i obuwia (o 3,4%) obniżyły wskaźnik odpowiednio o 0,42 pkt proc. i 0,17 pkt proc." - czytamy dalej.

Poniżej zmiany % wskaźnika CPI w listopadzie w ujęciu r/r

% r/r
Ogółem 3
Żywność i napoje bezalkoholowe 2
Napoje alkoholowe i wyroby tytoniowe 4,3
Odzież i obuwie -3,4
Użytkowanie mieszkania lub domu i nośniki energii 7,4
Wyposażenie mieszkania i prowadzenie gospodarstwa domowego 1,8
Zdrowie 5,2
Transport -4,4
Łączność 5,5
Rekreacja i kultura 3
Edukacja 5,7
Restauracje i hotele 5,8
Inne towary i usługi 3,7

Konsensus rynkowy wyniósł w listopadzie 3% r/r.

W szybkim szacunku danych GUS podał, że inflacja wyniosła 3% w ujęciu rocznym w listopadzie br. (wobec 3,1% r/r w październiku).

forex
giełda
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)