Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

GUS: Pośrednicy kredytowi udzielili 42,88 mld zł finansowania w 2019 r.  

0
Podziel się:

Warszawa, 16.07.2020 (ISBnews) - Wartość kredytów i pożyczek udzielonych przez firmy pośrednictwa kredytowego ogółem wzrosła o 18,1% do kwoty 42 876 mln zł, w tym osobom fizycznym udzielono kredytów i pożyczek o wartości 36 438 mln zł (wzrost o 24,4%), a przedsiębiorstwom 6 439 mln zł (spadek o 5,1%), podał Główny Urząd Statystyczny. Największy udział w wartości udzielonych kredytów i pożyczek miały kredyty hipoteczne (54,4%) oraz pożyczki udzielone ze środków własnych (25,6%). 

GUS: Pośrednicy kredytowi udzielili 42,88 mld zł finansowania w 2019 r.  

W 2019 r. badaniem zostały objęte 282 podmioty prowadzące działalność pośrednictwa kredytowego i udzielające pożyczek ze środków własnych. Spośród całej zbiorowości 282 badanych podmiotów, 140 udzielało pożyczek ze środków własnych, 133 pośredniczyło w udzielaniu kredytów i pożyczek we współpracy z bankami, a 9 firm prowadziło działalność mieszaną, tj. współpracowało z bankami i jednocześnie udzielało pożyczek ze środków własnych, podano.

Przedsiębiorstwa te w 2019 roku obsłużyły 3 792 tys. klientów, udzielając im 5 091 tys. kredytów i pożyczek o łącznej wartości 42 876 mln zł.

"Kredyty i pożyczki o wartości 18 685 mln zł udzielono bezpośrednio u klienta (43,6% ogólnej wartości kredytów i pożyczek), w placówkach sprzedano kredyty i pożyczki o wartości 12 423 mln zł (29,0%), a poprzez agentów udzielono kredytów i pożyczek o wartości 3 992 mln zł (9,3%). Drogą on-line udzielono kredytów i pożyczek o wartości 5 478 mln zł (12,8%), a telefonicznie o wartości 905 mln zł (2,1%)" - czytamy w komunikacie.

Z usług firm pośrednictwa kredytowego i firm udzielających pożyczek ze środków własnych w 2019 r. skorzystało 3 792 tys. klientów, o 7,1% mniej niż w roku poprzednim. Przedsiębiorstwa te najczęściej pozyskiwały klientów poprzez: Internet (154), drogą telefoniczną (162), w 122 firmach stosowana była sprzedaż osobista, a w 119 w placówkach handlowousługowych. Wiele firm oferowało swoje usługi poprzez ulotki (84) oraz reklamę w prasie, radiu i TV (64), podano także.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)