LPP podtrzymuje plan zwiększenia powierzchni sklepów o 10% r/r w 2019 r. 

LPP podtrzymuje cel 10-proc. wzrostu powierzchni sieci sprzedaży w tym roku, poinformował ISBnews prezes Marek Piechocki.

Obraz

"Skupimy się głównie na zwiększaniu powierzchni niemal wszystkich naszych marek, mniej zaś na zwiększaniu liczby sklepów. Obecnie w budowie jest 250 tys. m2, ale netto zakładamy, że przybędzie nam w tym roku ok. 100 tys. m2. Wszystkie nasze marki przechodzą modernizację" - powiedział Piechocki w rozmowie z ISBnews.

Dodał, że wiele marek wciąż posiada zbyt małą powierzchnię sprzedaży, a spółka widzi potencjał nie tylko w kraju do zwiększenia ich powierzchni.

"Mieliśmy dużo średnich sklepów, np. średnia powierzchnia Cropp i House to 350 m2, przy tym trafiają się jeszcze mniejsze, a chcemy, żeby miały one więcej np. ok. 1 000 m2. Zmieniamy formaty i będziemy wzmacniać wszystkie marki, nawet jeśli w ostatnim okresie nie miały najlepszej sprzedaży, jak np. Mohito" - zapowiedział prezes.

Podtrzymał, że LPP chce zadebiutować w dwóch kolejnych krajach w tym roku: Bośni i Hercegowinie oraz Finlandii.

"Pozostajemy przy naszych planach otwierania naszych sklepów na 2 nowych rynkach rocznie, choć nie możemy wykluczyć, że to się zmieni. Jeżeli w jakimś kraju pojawi się odpowiednia lokalizacja dla naszych marek, to z pewnością z niej skorzystamy" - powiedział Piechocki.

LPP zakłada, że na początku IV kw. dojdzie do otwarcia centrum handlowego w Helsinkach, gdzie spółka ulokuje wszystkie pięć marek.

"Centrum handlowe, w którym pojawią się nasze marki będzie dużym wydarzeniem w Helsinkach. To duży kompleks nie tylko handlowy, ale też mieszkalny i biurowy. Otwarcie tej inwestycji planowane jest na październik tego roku" - dodał.

"Nadal obserwuję takie miasta, jak Paryż czy Mediolan, gdzie chciałbym otworzyć kolejny nasz flagowy sklep Reserved. Największy problem, z jakim obecnie się mierzę, to znalezienie odpowiednio dużej powierzchni w bardzo dobrej lokalizacji. Nie interesują nas półśrodki. Podobnie było z Londynem. Tam otworzyliśmy salon Reserved w najlepszej lokalizacji - na Oxford Street z myślą o tym, aby pokazać się klientom z różnych części świata, którzy odwiedzają to miasto. To inwestycja w przyszłość naszej firmy tym bardziej, że chcemy, aby nasza marka była rozpoznawalna docelowo na całym świecie" - powiedział też Piechocki.

"Trudno mi podać, ile chcielibyśmy posiadać sklepów czy krajów za 5 czy 10 lat. Dla mnie w tej branży najważniejsza jest droga, a nie sam cel. Dlatego nie wykluczam, że w przyszłości otworzymy nasze sklepy np. w Chinach czy w Nowym Jorku" - podsumował prezes.

LPP zarządza markami modowymi Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay. Spółka jest notowana na GPW w Warszawie od 2001 roku.

Marek Knitter

Wybrane dla Ciebie
Media: USA proponują przywrócenie dostaw rosyjskiej energii do Europy
Media: USA proponują przywrócenie dostaw rosyjskiej energii do Europy
Amerykanie przejęli tankowiec. Prokurator generalna ujawnia szczegóły
Amerykanie przejęli tankowiec. Prokurator generalna ujawnia szczegóły
ZUS wkracza do akcji. Domaga się zwrotu zasiłków sprzed lat
ZUS wkracza do akcji. Domaga się zwrotu zasiłków sprzed lat
Trump: CNN musi zostać sprzedana
Trump: CNN musi zostać sprzedana
Trump: USA przejęły "największy" tankowiec u wybrzeży Wenezueli
Trump: USA przejęły "największy" tankowiec u wybrzeży Wenezueli
Poważny wyciek ropy.  Awaria rurociągu niedaleko granicy z Polską
Poważny wyciek ropy. Awaria rurociągu niedaleko granicy z Polską
Obniżka stóp procentowych w USA. Trzeci raz w tym roku
Obniżka stóp procentowych w USA. Trzeci raz w tym roku
Ukraina otrzyma 1,3 mld euro. To wsparcie na zakup gazu
Ukraina otrzyma 1,3 mld euro. To wsparcie na zakup gazu
Żądają uwolnienia litewskich ciężarówek. Straty liczone są w milionach euro
Żądają uwolnienia litewskich ciężarówek. Straty liczone są w milionach euro
Wiceprzewodniczący PKP Cargo sprzedał wszystkie akcje. Potem je odkupił
Wiceprzewodniczący PKP Cargo sprzedał wszystkie akcje. Potem je odkupił
Sankcje przeciwko Lukoil opóźnione. USA ustanawia nową datę
Sankcje przeciwko Lukoil opóźnione. USA ustanawia nową datę
4,2 mld euro dla Ukrainy. Europa nie wypełnia luki po spadku pomocy USA
4,2 mld euro dla Ukrainy. Europa nie wypełnia luki po spadku pomocy USA