EKIPA Holding S.A., notowana na rynku NewConnect, zaprezentowała wyniki finansowe za 2024 rok. Grupa wypracowała 74,23 mln zł skonsolidowanych przychodów, co oznacza wzrost o 34 proc. w porównaniu do roku wcześniejszego. EBITDA wzrosła o 13 proc. i wyniosła 14,48 mln zł. Grupa zakończyła rok z 10,71 mln zł zysku brutto (wzrost o 8 proc.) oraz 8,51 mln zł zysku netto, który jednak był niższy o 7 proc. w ujęciu rocznym.
Największym wydarzeniem minionego roku dla spółki była produkcja pełnometrażowego filmu "100 dni do matury". Projekt, realizowany przez Laniakea Pictures we współpracy z Watchout Studio, z influencerami Ekipy w rolach głównych, stał się kluczowym przedsięwzięciem firmy w branży filmowej.
Film miał swoją premierę w lutym 2025 r., przyciągając blisko 2 tysiące gości, w tym przedstawicieli biznesu, mediów i popularnych twórców. Produkcja uzyskała patronat Ministerstwa Edukacji Narodowej i trafiła do kin w całej Polsce.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
- Za nami kolejny bardzo dobry rok dla Ekipa Holding. Szczególnie cieszy nas sukces w branży filmowej, która staje się ważnym filarem naszej działalności – skomentował Łukasz Wojtyca, prezes zarządu spółki. Zwrócił także uwagę na rozwój segmentu muzycznego i eventowego.
Najważniejsze wydarzenia Ekipy Holding
Sztandarowym wydarzeniem roku był EKIPA Festiwal, który odbył się w krakowskiej TAURON Arenie i zgromadził 17 tys. uczestników. Na scenie pojawili się m.in. Genzie, Weronika "Wersow" Sowa, Patryk "Mortal" Baran oraz "Trzech Króli" - czytamy.
Ponadto, Patryk "Mortal" Baran zrealizował dwie trasy koncertowe, a "Trzech Króli" zaprezentowali album "Ameryka". Z kolei grupa Genzie wydała album "Online", który spotkał się z dużym zainteresowaniem fanów.
Dynamiczny rozwój objął także digital entertainment i gaming. Kanał "Cloudy & Stormy" na YouTube przekroczył 2,4 mln wyświetleń, a miniserial o tych postaciach znalazł się w ramówkach kanałów PULS 2 i Mini-Mini+. W kwietniu premierę miała również gra mobilna "Cloudy & Stormy", która szybko zyskała popularność w sklepach Google Play i App Store. Na platformie YouTube kolejne edycje "Mafia IRL" i nowe formaty, jak "Monopoly" i "Challenger", gromadziły miliony wyświetleń.
Strategiczne kroki podjęto także na poziomie infrastruktury - czytamy. Ekipa Management nabyła działkę pod nową siedzibę, która ma obejmować m.in. sześć studiów filmowych i przestrzenie biurowe. Rozpoczęcie budowy zaplanowano na bieżący rok.
Ekipa podpisała także umowę dotacyjną na projekt wdrożenia technologii syntezy głosu z wykorzystaniem AI. Projekt ma na celu opracowanie modelu Neural Text To Speech umożliwiającego automatyczny dubbing w języku angielskim.
2024 rok był przełomowy. Z sukcesem weszliśmy w nowe sektory, rozwijamy się w digital entertainment i planujemy dalszą ekspansję. Z optymizmem patrzymy na 2025 rok – podsumował Wojtyca.