Miliony z YouTube i filmu. Ekipa podsumowuje 2024 rok
Ekipa Holding influencera Karola Friza Wiśniewskiego zakończyła 2024 rok z przychodami na poziomie 74,23 mln zł, notując 34-proc. wzrost. Spółka mocno rozwinęła działalność w branży filmowej, muzycznej i gamingu. Kluczowym projektem roku była produkcja filmu "100 dni do matury" oraz EKIPA Festiwal.
EKIPA Holding S.A., notowana na rynku NewConnect, zaprezentowała wyniki finansowe za 2024 rok. Grupa wypracowała 74,23 mln zł skonsolidowanych przychodów, co oznacza wzrost o 34 proc. w porównaniu do roku wcześniejszego. EBITDA wzrosła o 13 proc. i wyniosła 14,48 mln zł. Grupa zakończyła rok z 10,71 mln zł zysku brutto (wzrost o 8 proc.) oraz 8,51 mln zł zysku netto, który jednak był niższy o 7 proc. w ujęciu rocznym.
Największym wydarzeniem minionego roku dla spółki była produkcja pełnometrażowego filmu "100 dni do matury". Projekt, realizowany przez Laniakea Pictures we współpracy z Watchout Studio, z influencerami Ekipy w rolach głównych, stał się kluczowym przedsięwzięciem firmy w branży filmowej.
Film miał swoją premierę w lutym 2025 r., przyciągając blisko 2 tysiące gości, w tym przedstawicieli biznesu, mediów i popularnych twórców. Produkcja uzyskała patronat Ministerstwa Edukacji Narodowej i trafiła do kin w całej Polsce.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Miliony za jedną walkę! Kulisy powstawania KSW - Martin Lewandowski w Biznes Klasie
- Za nami kolejny bardzo dobry rok dla Ekipa Holding. Szczególnie cieszy nas sukces w branży filmowej, która staje się ważnym filarem naszej działalności – skomentował Łukasz Wojtyca, prezes zarządu spółki. Zwrócił także uwagę na rozwój segmentu muzycznego i eventowego.
Najważniejsze wydarzenia Ekipy Holding
Sztandarowym wydarzeniem roku był EKIPA Festiwal, który odbył się w krakowskiej TAURON Arenie i zgromadził 17 tys. uczestników. Na scenie pojawili się m.in. Genzie, Weronika "Wersow" Sowa, Patryk "Mortal" Baran oraz "Trzech Króli" - czytamy.
Ponadto, Patryk "Mortal" Baran zrealizował dwie trasy koncertowe, a "Trzech Króli" zaprezentowali album "Ameryka". Z kolei grupa Genzie wydała album "Online", który spotkał się z dużym zainteresowaniem fanów.
Dynamiczny rozwój objął także digital entertainment i gaming. Kanał "Cloudy & Stormy" na YouTube przekroczył 2,4 mln wyświetleń, a miniserial o tych postaciach znalazł się w ramówkach kanałów PULS 2 i Mini-Mini+. W kwietniu premierę miała również gra mobilna "Cloudy & Stormy", która szybko zyskała popularność w sklepach Google Play i App Store. Na platformie YouTube kolejne edycje "Mafia IRL" i nowe formaty, jak "Monopoly" i "Challenger", gromadziły miliony wyświetleń.
Strategiczne kroki podjęto także na poziomie infrastruktury - czytamy. Ekipa Management nabyła działkę pod nową siedzibę, która ma obejmować m.in. sześć studiów filmowych i przestrzenie biurowe. Rozpoczęcie budowy zaplanowano na bieżący rok.
Ekipa podpisała także umowę dotacyjną na projekt wdrożenia technologii syntezy głosu z wykorzystaniem AI. Projekt ma na celu opracowanie modelu Neural Text To Speech umożliwiającego automatyczny dubbing w języku angielskim.
2024 rok był przełomowy. Z sukcesem weszliśmy w nowe sektory, rozwijamy się w digital entertainment i planujemy dalszą ekspansję. Z optymizmem patrzymy na 2025 rok – podsumował Wojtyca.