Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

Monnari miało 1,73 mln zł straty netto, 2,17 mln zł straty EBIT w I kw. 2019 r.

0
Podziel się:

Monnari Trade odnotowało 1,73 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej w I kw. 2019 r. wobec 0,92 mln zł straty rok wcześniej, podała spółka w raporcie.

Monnari miało 1,73 mln zł straty netto, 2,17 mln zł straty EBIT w I kw. 2019 r.

Strata operacyjna wyniosła 2,17 mln zł wobec 1,01 mln zł straty rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 58,28 mln zł w I kw. 2019 r. wobec 48,43 mln zł rok wcześniej.

"Do najważniejszych dokonań w grupie kapitałowej Monnari Trade, które miały miejsce w I kw. 2019 r. należą:

- Wzrost przychodów w I kw. 2019 r. o 20,3 % (bez grupy Centro 13,5%);

- Utrzymanie dyscypliny kosztowej w zakresie kosztów sprzedaży i kosztów ogólnych zarządu - wzrost o 17,9 %, co oznacza wzrost poniżej wygenerowanych przychodów (bez grupy Centro wzrost o 7,4 %, tj. proporcjonalnie do przyrostu powierzchni sieci dla marki Monnari, który wyniósł 7,2%)" - czytamy w raporcie.

Wśród najważniejszych niepowodzeń w tym okresie spółka wymieniła:

- Spadek marży brutto w I kw. 2019 r. do poziomu 51,7% (bez grupy Centro 51,9 %) vs. 54,5 % w 2018 r.;

- Wygenerowanie straty operacyjnego w I kw. 2019 r. w wysokości 2 168 tys. zł (bez grupy Centro - 847 tys. zł) vs. 1 013 tys. zł

- Poniesienie straty netto w wysokości 2 065 tys. zł (bez grupy Centro 744 tys. zł) vs. 920 tys. zł.

"Najważniejsze zdarzenia dotyczące emitenta, które miały miejsce w I kw. 2019 r.:

- Otwarcie w I kw. 2019 r. dla marki Monnari jednego nowego salonu, powiększenie jednej placówki oraz zamknięcie jednego salonu. Finalnie, zmiany te wpłynęły na zwiększenie powierzchni handlowej dla marki Monnari na koniec I kw. 2019 r. do 35,8 tys.m2 (z 33, 4 tys. m2 w I kw. 2018 r.), co stanowi wzrost o 7,2 %. Na dzień 31 marca 2019 r. grupa Monnari posiadała 167 salonów vs. 164 salony w porównywalnym okresie 2018 r. Dodatkowo, 22 salony dla marki Femestage Eva Minge miały powierzchnie 3,2 tys. m2 na koniec marca 2019 r." - czytamy także.

W ujęciu jednostkowym strata netto w I kw. 2019 r. wyniosła 1,17 mln zł wobec 2,92 mln zł straty rok wcześniej.

Monnari Trade to spółka odzieżowa istniejąca od 2000 r. Na GPW jest notowana od 2006 r.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)