Primavera Parfum miała 2,9 mln zysku netto w ub.r., chce podwoić obroty w 3 lata
Spółka Primavera Parfum zwiększyła zysk netto o 14,4% r/r do 2,94 mln zł w 2018 r., przy przychodach ze sprzedaży na poziomie 164 mln zł, z czego blisko połowę tj. 79 mln zł (wzrost o 51,9% r/r) stanowiły obroty w segmencie e-commerce, podała spółka. Primavera Parfum w ciągu najbliższych trzech lat chce niemal podwoić swoje obroty.
"Skutecznie realizowana strategia rozwoju, której fundamentem było obniżenie kosztów logistyki oraz sprzedaży, dodatkowo wsparta intensywnie rosnącym modelem sprzedaży ROPO (Research Online, Purchase Offline - wyszukaj w internecie, kup w sklepie), spowodowała wzrost nie tylko przychodów, ale również pozostałych wyników finansowych Primavera Parfum. Zysk ze sprzedaży w 2018 roku osiągnął 3,77 mln zł (wzrost r/r o 3,56%), a zysk z działalności operacyjnej (EBIT) - 3,83 mln zł (wzrost r/r o 18,71%). Zysk netto wyniósł 2,94 mln z i był wyższy niż rok wcześniej o 14,37%" - czytamy w komunikacie.
Dobra koniunktura na rynku, ugruntowana pozycja spółki w segmencie Beauty, Home i Health, umiejętność kreacji marek, a także dalszy rozwój dystrybucji i sprzedaży produktów wysokomarżowych - przy wykorzystaniu social mediów - będą kluczowe dla poprawy dynamiki przychodów oraz innych wyników finansowych spółki, podkreślono.
"Do 2021 roku Primavera Parfum zamierza niemal podwoić swoje obroty do wartości 320 mln zł. Jednym z motorów napędowych wzrostów będzie intensywny rozwój e-sprzedaży. Przychody z tego segmentu mają już w przyszłym roku osiągnąć 140 mln zł. Z kolei obroty w kanale dropshippingu w ciągu trzech lat roku wyniosą 120 mln zł" - czytamy dalej.
Uruchomiona w marcu zeszłego roku usługa dropshippingu jest modelem logistycznym sprzedaży przez internet, polegającym na przeniesieniu procesu wysyłki towaru na dostawcę. W ocenie zarządu dropshipping jest przyszłością rynku e-handlu, gdyż pozwala obniżyć koszty składowania, działu zakupów oraz posiadania szerokiej oferty handlowej. Co ważne, korzyści odnoszą również dostawcy, podano także.
"Przede wszystkim zyskują oni możliwość posiadania bogatej palety produktów w e-sklepach, a także regulowania poziomu cen, co daje redukcję dysproporcji cenowej pomiędzy kanałami tradycyjnymi i internetowymi. Zaoszczędzone w ten sposób środki mogą przeznaczyć na realizację działań marketingowych i reklamę oraz skupić się na uszczelnianiu kanałów dystrybucji" - powiedziała współwłaścicielka oraz dyrektor ds. rozwoju w Primavera Parfum Janina Karasek, cytowana w komunikacie.
Dodała, że już ponad 15 milionów Polaków decyduje się na zakupy przez internet.
"Monitorujemy rynek, starając się odpowiadać na potrzeby i oczekiwania naszych konsumentów. Poza szerokim portfolio produktów online, oferujemy szybkie i wygodne dostarczenie paczki. Według raportu Statista Digital Market Outlook, z końcem tego roku wartość rynku e-commerce w Polsce wzrośnie do 50 mld zł, gdzie jeszcze cztery lata temu wyniosła 30 mld zł. Mamy do czynienia z prawdziwą, internetową rewolucją, której chcemy być częścią" - dodała Karasek.
Primavera Parfum świadczy usługi dla e-sklepów oparte o system dropshippingu lub semi-dropshippingu.