Trwa ładowanie...

Notowania

Przejdź na
handel detaliczny
04.04.2019 08:12

Przychody Grupy Redan spadły o ok. 15% r/r do ok. 40 mln zł w marcu

Szacunkowa wartość skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży towarów zrealizowanych przez Grupę Redan w marcu 2019 r. wyniosła ok. 40 mln zł i była 15% niższa r/r, podała spółka. W ujęciu narastającym sprzedaż Grupy Redan wyniosła ok. 117 mln zł i była niższa o ok. 4% r/r.

Podziel się
Dodaj komentarz

Na rynku modowym sprzedaż towarów w marcu 2019 r. wyniosła ok. 18 mln zł i była niższa o ok. 8% r/r. W ujęciu narastającym sprzedaż sektora modowego wyniosła ok. 53 mln zł i była ok. 8% wyższa r/r, podano.

"Spadek sprzedaży w marcu w segmencie modowym wynikał z następujących głównych przyczyn: (i) dłuższego okresu wyprzedaży w br., który trwał jeszcze także w marcu, (ii) braku efektu impulsu sprzedażowego w 2 tygodniach poprzedzających Święta Wielkiejnocy - w 2018 wystąpił on w II połowie marca, a w br. powinien przesunąć się w całości na kwiecień oraz (iii) pogłębienia efektu wprowadzenia kolejnych niedziel niehandlowych i ich wpływu na przesunięcie sprzedaży z mniejszych miejscowości do dużych galerii handlowych" - czytamy w komunikacie.

Przychody ze sprzedaży towarów zrealizowane poprzez sklepy internetowe marki Top Secret w Polsce oraz na Ukrainie w marcu 2019 wyniosły 3,8 mln zł, co oznacza wzrost o 29% r/r. W ujęciu narastającym sprzedaż sklepów internetowych Top Secret wyniosła 9,8 mln zł i była 14% wyższa r/r, wskazano również.

Powierzchnia punktów handlowych działających w sieci sprzedaży marek Top Secret, Troll i DryWash na koniec marca 2019 wyniosła 36,8 tys. m2, tj. była na poziomie zbliżonym jak w tym samym momencie 2018 r.

"W segmencie dyskontowym poziom sprzedaży towarów w marcu 2019 r. wyniósł ok. 22 mln zł, co oznacza spadek o 20% w porównaniu do marca roku poprzedniego. W ujęciu narastającym sprzedaż sektora dyskontowego wyniosła ok. 64 mln zł i była niższa o ok. 12% w porównaniu do sprzedaży w tożsamym okresie roku poprzedniego" - czytamy dalej.

Przychody ze sprzedaży towarów zrealizowane poprzez sklep internetowy www.txm24.pl w marcu 2019 wyniosły ok. 0,5 mln zł co oznacza spadek o 12% r/r. W ujęciu narastającym sprzedaż dyskontowego sklepu internetowego wyniosła ok. 1,8 mln zł i była niższa o ok. 8% r/r, podano również.

Powierzchnia całej sieci sprzedaży Grupy Redan na koniec marca 2019 wyniosła 136,9 tys. m2, co oznacza spadek o ok. 4% w odniesieniu do marca 2018.

Sieć TXM na koniec marca składała się z 375 sklepów własnych o łącznej powierzchni 100 tys. m2, która była o ok. 5,8% niższa niż na koniec marca 2018.

Grupa kapitałowa Redan prowadzi działalność w zakresie detalicznej sprzedaży odzieży w Polsce oraz w innych krajach Europy Środkowo-Wschodniej. Redan opiera się na dwóch filarach: dyskontowym (sieć sklepów Textilmarket) oraz modowym (marki Top Secret, Troll oraz - od 2011 r. - Drywash). Od 2003 roku spółka jest notowana na warszawskiej giełdzie. Spółka TXM, w której Redan ma pakiet większościowy akcji, zadebiutowała na GPW w grudniu 2016 r.

Tagi: handel detaliczny, przemysł elektrotechniczny, giełda, wiadomości, giełda na żywo
Źródło:
ISBnews
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz