Rekordowa inwestycja. WP pokazała wyniki za I kwartał

W pierwszym kwartale 2025 roku przychody ze sprzedaży Wirtualnej Polski Holding S.A. osiągnęły blisko 372 mln zł. To oznacza wzrost o ponad 22 mln zł, czyli o ponad 6 proc. rok do roku. Kluczowym motorem wzrostu był segment turystyczny, w którym spółka sfinalizowała też rekordową inwestycję, czyli przejęcie Invia Group.

5

Skorygowana EBITDA wyniosła 85,8 mln zł i utrzymała się na poziomie nieco wyższym niż w 2024 roku. Zysk netto w I kwartale wyniósł 12,4 mln zł. Segment turystyczny wygenerował przychody na poziomie 147,8 mln zł – o prawie 22 mln zł więcej niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Dwucyfrowy wzrost przychodów odnotował również segment finansów konsumenckich.

– Wyniki za pierwszy kwartał potwierdzają, że turystyka to dla nas obszar o największym potencjale wzrostu. Przejęcie Invia Group zamknęliśmy miesiąc temu, na jego pełny wpływ poczekamy około 12 miesięcy. Pracujemy nad integracją zespołów, technologii i modeli działania. Cel jest niezmienny: budowa europejskiej grupy turystycznej, która będzie skutecznie konkurować z globalnymi platformami. Już teraz działamy na dziewięciu europejskich rynkach i obsługujemy rocznie prawie 6 mln podróżnych. W segmencie reklamy i subskrypcji ogłaszamy wejście w obszar "retail media", poprzez rozszerzenie odnoszącej sukcesy sieci WPartner – mówi Jacek Świderski, prezes zarządu Wirtualna Polska Holding S.A.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Odcinek 6 - Analizuj, nie zgaduj - wykorzystanie danych w strategii marketingowej.

Wirtualna Polska rozszerza ofertę reklamową

WPartner for Retailers jest odpowiedzią na rosnące potrzeby reklamodawców, którzy chcą docierać z przekazem marketingowym do użytkowników w miejscu podejmowania decyzjach zakupowych. Te nowe, jakościowe miejsca reklamowe będą umieszczone w sklepach online, platformach zakupowych (tzw. marketplace’ach) oraz aplikacjach mobilnych. Jednocześnie sprzedawcy, dołączając do WPartner for Retailers, rozbudują swój model biznesowy o przychody ze sprzedaży reklam.

Retail Media to dziś jeden z najszybciej rozwijających się segmentów reklamy cyfrowej. Dzięki bliskiemu połączeniu z aktywnością konsumencką, rynek ten ma według prognoz rosnąć w Polsce między 20 a 30 proc. rocznie. Wirtualna Polska, posiadająca własną platformę reklamy Programmatic, dane o zachowaniach użytkowników i blisko 30-letnie doświadczenie w monetyzacji powierzchni reklamowej, naturalnie rozszerza swoją działalność o ten segment.

– WPartner for Retailers to rozwinięcie sprawdzonej już sieci brokerskiej dla wydawców - WPartner. Budujemy nowe źródło przychodów dla sklepów internetowych, tak jak z sukcesem dostarczamy od trzech lat popyt reklamowy do publisherów w Polsce i za granicą. Dołączenie powierzchni sklepów obok powierzchni wydawców pozwoli markom skutecznie docierać do potencjalnych konsumentów w środowiskach zakupowych, a platformom i sklepom online zarabiać na reklamie dzięki technologii i popytowi reklamowemu z WP – mówi Beata Tłuczkiewicz, Inventory Efficiency&Growth Director.

Nowa oferta będzie zintegrowana z istniejącym panelem reklamowym WP Ads (self-serve) oraz wspierana przez autorskie komponenty technologiczne WP. Sieć WPartner to ponad 6 tys. serwisów i aplikacji mobilnych w całej Europie, a technologia WP pozwala przetwarzać ponad 400 miliardów zapytań reklamowych kwartalnie.

© WP

Grupa WP to holding technologiczny działający w obszarze mediów, reklamy oraz e-commerce. Jest właścicielem portalu internetowego WP, prowadzi specjalistyczne serwisy tematyczne, takie jak money.pl, WP SportoweFakty czy benchmark.pl oraz rozwija usługi subskrypcyjne, m.in. za pośrednictwem Audioteka Group. W sektorze e-commerce WP jest obecna głównie w turystyce (m.in. Invia Group z takimi markami jak wakacje.pl, travelplanet.pl, nocowanie.pl) oraz finansów konsumenckich (superauto.pl i totalmoney.pl).

Pełna treść raportu z wynikami finansowymi dostępna jest TUTAJ.

Wybrane dla Ciebie

Rakiety, ropa i rynki. A co z Polską? Trzy scenariusze dla inwestorów [OPINIA]
Rakiety, ropa i rynki. A co z Polską? Trzy scenariusze dla inwestorów [OPINIA]
Ewakuacja Polaków z Izraela. MSZ podało szczegóły. To utrudnia akcję
Ewakuacja Polaków z Izraela. MSZ podało szczegóły. To utrudnia akcję
Kawalerka pana Jerzego. Ruch prokuratury w sprawie Karola Nawrockiego
Kawalerka pana Jerzego. Ruch prokuratury w sprawie Karola Nawrockiego
Dreamliner Boeinga musiał zawrócić po godzinie lotu
Dreamliner Boeinga musiał zawrócić po godzinie lotu
Plan giganta dla Europy. CEO Microsoftu pokazał konkrety
Plan giganta dla Europy. CEO Microsoftu pokazał konkrety
Ruszają wakacje pod Tatrami. W tym terminie pokoje całkowicie zajęte
Ruszają wakacje pod Tatrami. W tym terminie pokoje całkowicie zajęte
Minister rozlicza inwestycje z KPO. Na to poszły pieniądze
Minister rozlicza inwestycje z KPO. Na to poszły pieniądze
Emerytury z KRUS dla Ukraińców. "To nasza odpowiedź na pogłoskę"
Emerytury z KRUS dla Ukraińców. "To nasza odpowiedź na pogłoskę"
Deficyt budżetu Polski. Ministerstwo Finansów ujawnia dane za maj
Deficyt budżetu Polski. Ministerstwo Finansów ujawnia dane za maj
Co z cenami nawozów? Cła zbiegają się w czasie z walkami na Bliskim Wschodzie
Co z cenami nawozów? Cła zbiegają się w czasie z walkami na Bliskim Wschodzie
"Marie Curie" ma się pojawić na banknocie 20 euro. A gdzie "Skłodowska"?
"Marie Curie" ma się pojawić na banknocie 20 euro. A gdzie "Skłodowska"?
Chiński przemysł spowalnia. Impulsem dla gospodarki jest krajowa konsumpcja
Chiński przemysł spowalnia. Impulsem dla gospodarki jest krajowa konsumpcja