Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

Spółka Amrest jako jedyna rozbuduje sieć kawiarni Starbucks na Słowacji

0
Podziel się:

Amrest jest jedyną firmą, która ma prawo prowadzić te znane na całym kawiarnie, na terenie naszych południowych sąsiadów.

Spółka Amrest jako jedyna rozbuduje sieć kawiarni Starbucks na Słowacji
(m01229/CC/Flickr)

Notowana na warszawskiej giełdzie spółka Amrest jest jedyną firmą, która ma prawo prowadzić kawiarnie Starbucks na terenie Słowacji. Nowe miejsca, w których będzie sprzedawana kawa tej znanej marki, uzupełnią sieć prowadzonych przez spółkę Starbucksów w Polsce, na Węgrzech, w Czechach, Rumunii oraz Bułgarii.

Amrest oraz właściciel marki Starbucks podpisali umowę dotyczącą rozwoju sieci kawiarni na Słowacji. Jak podała spółka w komunikacie, kontrakt został podpisany na 15 lat, z możliwością jego przedłużenia o kolejne 5 lat. Dzięki temu Amrest jest jedyną spółką, która ma prawo prowadzić kawiarnie Starbucks na terenie Słowacji.

Obecnie Amrest prowadzi 100 Starbucksów na terenie 5 europejskich krajów. Poza Polską, gdzie zlokalizowanych jest najwięcej kawiarni tej marki, firma działa w tym zakresie również na Węgrzech, w Czechach, Rumunii oraz w Bułgarii.

Z tytułu zawartej umowy spółka zapłaci na rzecz Starbucksa 25 tysięcy dolarów za każdą uruchomioną kawiarnię. Dochodzi do tego opłata licencyjna w wysokości 6 procent przychodów z każdego punktu sprzedaży, stała opłata za usługi kreatywne równa 1 procent przychodów, opłata za świadczenie usług, dotycząca początkowego wsparcia operacyjnego działalności na Słowacji, równa kosztom poniesionym przez Starbucks w tym zakresie oraz koszt lokalnych wydatków marketingowych ustalanych wspólnie między stronami.

Na mocy podpisanej umowy Amrest zobowiązuje się wypełniać postanowienia dotyczące minimalnej liczby otwarć nowych kawiarni w każdym roku. Liczba ta nie została jednak ujawniona.

Informacja ta spodobała się inwestorom. Akcje spółki zyskiwały w poniedziałek po godzinie sesji ponad 3 procent. Pomogły również pozytywne prognozy wyników finansowych firmy za czwarty kwartał ubiegłego roku.

Amrest szacuje, że w czwartym kwartale 2016 roku sprzedaż wyniosła w sumie 918 mln złotych, czyli o 14,8 procent więcej niż w analogicznym okresie roku poprzedniego. Na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej spółka osiągnęła sprzedaż w wysokości 558, 3 mln złotych. Działa ona również w Rosji i Hiszpanii, gdzie wyniki to odpowiednio 101,1 mln złotych oraz 197,4 mln złotych.

Spółka w swoim portfolio posiada również restauracje Pizza Hut, Burger King czy KFC.

spółka dnia
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(0)