Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

Tudor House:Łączna konsumpcja rumu w Polsce przekroczyła 1,5 mln litrów w 2018

0
Podziel się:

Warszawa, 07.05.2019 (ISBnews) - Łączna konsumpcja rumu w Polsce przekroczyła 1,5 mln litrów na koniec 2018 r., przy wzroście r/r o 6,2%, podał Tudor House - organizator Show Rum Warsaw - na podstawie danych International Wine & Spirits Research (IWSR). Kolejne lata utrzymają dotychczasowe wzrostowe trendy w tej kategorii.

Tudor House:Łączna konsumpcja rumu w Polsce przekroczyła 1,5 mln litrów w 2018
bECtygDF

"Trwający od dłuższego czasu, globalny boom na rumy dotarł wreszcie do Polski. Rosnący import wynika z coraz większej skali spożycia tego alkoholu. Według danych IWSR, w 2008 roku konsumpcja rumu w Polsce wyniosła niewiele ponad 1,08 mln litrów dla wszystkich jej gatunków, z czego blisko połowę stanowiły wyroby polskich producentów. Pod koniec zeszłego roku łączna konsumpcja przekroczyła barierę 1,5 mln litrów, przy dynamice wzrostu - 6,2%. Co istotne, znacząco zmieniły się proporcje między krajowymi i importowanymi trunkami. W 2018 roku aż 1,35 mln litrów spożytego rumu pochodziło z zagranicy (blisko 90-proc. udział)" - czytamy w komunikacie.

Kolejne lata utrzymają dotychczasowe wzrosty w kategorii rumów. Według prognoz ekspertów z IWSR, w 2022 konsumpcja ma wzrosnąć do 1,71 mln litrów, zaznaczono w informacji.

"Według agencji badawczej Nielsen, łączna wartość sprzedaży rumu w Polsce w ciągu całego 2018 roku zamknęła się w 110 mln zł" - czytamy dalej.

bECtygDH

"Osiągane wzrosty zawdzięcza się w głównej mierze kategorii Premium, pod którą podchodzą dojrzałe, wiekowe rumy, z ceną detaliczną ponad 25 USD za butelkę. W tym segmencie największą uwagę zaczęły przyciągać rumy craftowe, produkowane na niewielką skalę tradycyjnymi metodami. Według największych producentów, właśnie ta kategoria jest najbardziej perspektywiczna i może generować w przyszłości największe obroty" - skomentował organizator zbliżającego się festiwalu Show Rum Warsaw Jarosław Buss, cytowany w komunikacie.

Zauważył, że rynek dopasowuje się do zmieniających się trendów i preferencji smakowych Polaków.

"Powstają pierwsze, specjalistyczne bary z szeroką ofertą rumów. Barmani rozmawiają o nich, a odmiany craftowe, w szczególności limitowane edycje, stają się obiektem pożądania nawet wśród kolekcjonerów czy inwestorów. Pojawiają się także pierwsze imprezy dedykowane tej kategorii alkoholi" - dodał Buss.

Jedną z nich jest Show Rum Warsaw, który odbędzie się 11 maja w Centrum Praskim Koneser. W ofercie festiwalowej znalazło się kilkaset gatunków egzotycznych alkoholi, z czego zdecydowana większość to właśnie rumy. Festiwal ma być miejscem wymiany informacji i poglądów nie tylko przez miłośników tego trunku, ale także ekspertów, dziennikarzy, blogerów, barmanów, restauratorów czy kupców z sieci handlowych, jak również szansą na poszerzenie swojej oferty handlowej o ciekawe i unikalne marki rumowe. Udział w Show Rum Warsaw zapowiedziały duże koncerny, krajowi dystrybutorzy, jak również mali, niezależni producenci z różnych stron świata, podano w materiale.

bECtygDN

(ISBnews)

bECtygEi
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)