Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Akcenta: 25% Polaków spodziewa się rezygnacji z gotówki w ciągu 10 lat

0
Podziel się:

Co czwarty Polak spodziewa się całkowitej rezygnacji z gotówki w ciągu najbliższych 10 lat, wynika z ogólnopolskiego badania zleconego przez instytucję płatniczą Akcenta.

Akcenta: 25% Polaków spodziewa się rezygnacji z gotówki w ciągu 10 lat

"Ogromny postęp w sferze upowszechniania się transakcji bezgotówkowych, który dokonał się nie tylko w Polsce, ale i na świecie, sprawia, że coraz bardziej uzasadnione staje się pytanie już nie o to, czy możliwe jest całkowite zastąpienie gotówki przez elektroniczne transakcje, ale kiedy dokona się ta zmiana. Biorąc pod uwagę dynamiczne tempo, w jakim ewoluuje rynek finansowy, może to nastąpić znacznie szybciej, niż myślimy" - powiedział dyrektor polskiego oddziału instytucji płatniczej Akcenta Radosław Jarema, cytowany w komunikacie.

Wyniki badania, przeprowadzonego przez SW Research na zlecenie Akcenty wskazują, że Polacy są świadomi kierunku, w którym zmierza sfera płatności i transakcji finansowych. Już co czwarta osoba w Polsce spodziewa się, że za 10 lat gotówka przejdzie do lamusa. W deklaracjach respondentów niewielkie znaczenie miał ich wiek, wyniki były zbliżone dla wszystkich grup wiekowych. Za to wyraźne różnice widać było w odpowiedziach kobiet i mężczyzn. Żeńska część badanych znacznie częściej wskazywała na duże prawdopodobieństwo rychłego wyparcia papierowego pieniądza w naszych portfeli. 30% kobiet i tylko 18% mężczyzn stwierdziło, że nastąpi to już w ciągu najbliższej dekady. Nadal jednak większość społeczeństwa, bo 76%, w tym 70% kobiet i 82% mężczyzn, spodziewa się, że z papierowym pieniądzem nie pożegnamy się tak szybko, podano także.

"Transformacja w kierunku pieniądza wirtualnego wymaga udziału nie tylko firm i ich podmiotów, ale również administracji publicznej. Co ciekawe, niektóre państwa na świecie, również w Europie otwarcie dążą do całkowitego odejścia od gotówki, a popularyzacja płatności cyfrowych jest dla nich częścią strategii rozwoju" - dodał Jarema.

Badanie zostało zrealizowane na zlecenie instytucji płatniczej Akcenta w dniach 12-14 lutego 2018 przez agencję SW Research metodą wywiadów online (CAWI) na panelu internetowym SW Panel. W ramach badania przeprowadzono 1024 ankiet z Polakami powyżej 18. roku życia.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)