Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

Analitycy DM PKO BP ocenili perspektywy rozwoju sieci Biedronka

0
Podziel się:

Jako korzystne dla sieci sieci czynnik analitycy wymieniają powrót inflacji.

Analitycy DM PKO BP ocenili perspektywy rozwoju sieci Biedronka
(Jeronimo Martins)

Analitycy Domu Maklerskiego PKO BP zakładają, że sieć Biedronka prowadzona przez Jeronimo Martins Polska będzie rosnąć o około 100 sklepów rocznie w latach 2015-2017 i o około 200 sklepów po 2017 roku.

"Ze względu na spowolnienie dynamiki otwarć w ostatnich trzech kwartałach, które było spowodowane spadkiem sprzedaży LFL (w sklepach porównywalnych) i stagnacją wzrostu polskiego rynku FMCG (produkty spożywcze i środki czystości) sądzimy, że w 2016 roku Biedronka będzie utrzymywała obecną, wolniejszą dynamikę otwarć liczby sklepów" - czytamy w raporcie datowanym na 30 listopada.

Jako korzystne dla sieci sieci czynnik analitycy wymieniają powrót inflacji i wzrost rynku FMCG (produkty spożywcze i środki czystości), a długoterminowo także ciągle stosunkowo niski stopień koncentracji rynku.

Biedronka notuje też stosunkowo wysoką, dodatnią sprzedaż w porównywalnych sklepach, pomimo występującej deflacji. Dzieje się tak ze względu na umiejętną politykę marketingową i innowacyjność produktową, wskazano w raporcie.

Na koniec czerwca br. sieć Biedronka liczyła 2 655 sklepów. W drugim kwartale otwarto 25 punktów wobec 58 w pierwszym kwartale, zaś w całym pierwszym półroczu bieżącego roku zamknięto 15 placówek. Powierzchnia sklepów wzrosła do 1,71 mln metrów kwadratowych z 1,65 mln metrów kwadratowych na koniec 2014 roku.

giełda
wiadomości
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)

© 2025 WIRTUALNA POLSKA MEDIA S.A.

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.
Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się tutaj.