Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

ARC: Odsetek Polaków uczestniczących w programach lojalnościowych spadł do 41%

0
Podziel się:
ARC: Odsetek Polaków uczestniczących w programach lojalnościowych spadł do 41%

Odsetek Polaków deklarujących udział w programach lojalnościowych spadł do 41% w br. z 47% w 2015 r. i wobec 51% w 2014 r., wynika z Monitora Programów Lojalnościowych ARC Rynek i Opinia. Najpopularniejszymi programami lojalnościowymi są: Tesco Clubcard, Payback oraz Orlen-Vitay.

"Systematycznie ubywa osób, które uczestniczą w programach lojalnościowych, jednak warto zauważyć, że ci, którzy zostają, w dużej części przyznają, że programy lojalnościowe mają wpływ na ich zachowania zakupowe. Oznacza to, że mimo spadku zainteresowania, na pewno nie jest to koniec programów lojalnościowych. Uruchomienie programu budującego lojalność to często naturalny etap rozwoju każdej firmy. Z kolei firmy, które już posiadają program, realizują działania mające na celu zwiększenie jego efektywności" - skomentował wiceprezes Adam Czarnecki, cytowany w komunikacie.

"Po wielu latach funkcjonowania programów, można powiedzieć, że istniejąca formuła się wyczerpuje i traci na atrakcyjności, dlatego organizatorzy programów stoją przed pytaniem: co dalej? Aby zdobyć i utrzymać lojalność konieczne będzie zaproponowanie nowego modelu budowania relacji z klientami" - dodał Czarnecki.

Najpopularniejszymi programami są: Tesco Clubcard, Payback oraz Orlen-Vitay (po 23% ankietowanych w sierpniu br.). Na dalszych miejscach znalazły się wg. wskazań respondentów: CCC Klub (13%), Skarbonka Auchan (5%), Hebe (5%), Orsay Club (5%) i Shell Club Smart (4%), podano w komunikacie.

"W porównaniu z ubiegłymi latami uczestnicy programów lojalnościowych częściej deklarują, że udział w programach ma wpływ na ich zachowania zakupowe - aż 66% badanych przyznaje, że program lojalnościowy skłonił ich do robienia zakupów lub robienia większych zakupów w danej sieci lub u danego partnera (w 2014 roku było to 58%, a w 2015 - 54%)" - czytamy dalej.

Monitor Programów Lojalnościowych to badanie przeprowadzone metodą CATI oraz CAWI (ankiety online na własnym panelu epanel.pl) - wielkość próby wyniosła odpowiednio: 1 021 i 809 osób.

giełda
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)