Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Atrium chce wykorzystywać okazje akwizycyjne w Polsce

0
Podziel się:

Atrium European Real Estate zamierza wykorzystywać nadarzające się dobre okazje akwizycyjne w Polsce, a z drugiej strony sprzedawać aktywa nienależące do kluczowych, poinformował ISBnews dyrektor operacyjny Scott Dwyer. Według niego, jest szansa na kolejne akwizycje i dezinwestycje spółki w Polsce w ciągu następnych 12 miesięcy.

Atrium chce wykorzystywać okazje akwizycyjne w Polsce

"Nie patrzymy na nasz biznes przez pryzmat Polski czy Czech. Patrzymy, czy jest odpowiednie aktywo handlowe z odpowiednim obszarem oddziaływania i odpowiednią populacją [wokół]. Jeśli jest w Warszawie - kupimy, jeśli jest w innym dużym mieście w Polsce - kupimy. Gdy pojawi się okazja, jesteśmy tu na rynku" - powiedział Dwyer w rozmowie z ISBnews, dodając, że spółka ma silny bilans, a sprzedający aktywa zdają sobie sprawę, że Atrium jest wiarygodnym partnerem w transakcjach.

Z jego słów wynika także, że spółka nie jest zainteresowana aktywami w mniejszych miastach i mniejszych niż ok. 30 tys. m2 powierzchni.

Obecnie, po zakupie Wars Sawa Junior w Warszawie, Atrium ma w Polsce 22 centra handlowe.

"W Polsce są 22 aktywa, z których chcielibyśmy prawdopodobnie zatrzymać, jako długoterminowy 'core' 10, a 12 sprzedać w średnim terminie" - powiedział także.

"Chcemy skupić energię na większych aktywach" - dodał.

Potwierdził też, że widzi szansę zarówno na akwizycje, jak i dezinwestycje w Polsce w ciągu najbliższych 12 miesięcy.

Wcześniej podczas konferencji prasowej dyrektor generalny Liad Barzilai wskazał, że strategia Atrium ma 4 filary: rotację aktywów nastawioną na polepszanie portfolio; wzmacnianie aktywów, które już posiada; kreowanie "lepszych miejsc" na bazie posiadanych centrów, by stawały się "trzecim miejscem" po domu i miejscu pracy oraz innowacje w różnych wymiarach.

Przypomniał też, że Atrium realizuje obecnie w Warszawie program inwestycji o wartości ok. 300 mln euro. Do tej pory m.in. oddało do użytku (w ubiegłym tygodniu) nowe powierzchnie w centrum Atrium Promenada, wczoraj w Atrium Targówek, a w ciągu kliku tygodni planuje udostępnić nową część Atrium Reduta. W tym tygodniu Atrium sfinalizowało też nabycie obiektów Wars Sawa Junior za 301,5 mln euro.

Grupa Atrium to jeden z wiodących właścicieli, zarządców i deweloperów centrów handlowych w Europie Środkowo-Wschodniej. W portfolio grupy znajdują się 34 centra i nieruchomości handlowe zlokalizowane w 4 krajach, o wartości rynkowej 2,8 mld euro i całkowitej powierzchni najmu brutto wynoszącej prawie 1 mln m2. W pierwszym półroczu 2018 Atrium odnotowała przychody z najmu brutto w wysokości 94,3 mln euro. Spółka jest notowana na giełdzie w Wiedniu oraz Euronext Amsterdam.

Atrium posiadało w Polsce 21 centrów handlowych na dzień 30 czerwca 2018 r., o łącznej powierzchni najmu brutto (GLA) wynoszącej na dzień 535,3 tys. m2. Na koniec pierwszego półrocza 2018 roku Atrium w Polsce uzyskało przychód z najmu brutto w wysokości 49,6 mln euro.

Tomasz Chaberko

budownictwo
nieruchomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)