Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Biedronka zaoferowała pierwszy produkt marki własnej z certyfikatem Fairtrade

1
Podziel się:

Warszawa, 13.12.2018 (ISBnews) - Biedronka wprowadziła pierwszy produkt ze znakiem Fairtrade w ofercie artykułów marki własnej, poinformowała spółka. Czekolada gorzka zawierająca 95% kakao z linii premium to pierwszy produkt ze znakiem największego systemu certyfikacji produktów sprawiedliwego handlu. 

Biedronka zaoferowała pierwszy produkt marki własnej z certyfikatem Fairtrade

"Czekolada gorzka, która w składzie zawiera aż 95% masy kakaowej, to przekąska dla prawdziwych koneserów. Przyzwyczajeni jesteśmy do słodszych czekolad, podczas gdy nasza ma prawdziwie gorzki smak, a jej kolor zbliżony jest do czarnego. Aby poznać głębię jej smaku, należy się powoli do niego przyzwyczajać, a następnie delektować bogactwem naprawdę gorzkiej czekolady. Wysokogatunkowe ziarno kakao, użyte do jej produkcji, pozyskiwane jest zgodnie ze standardami Fairtrade - największego systemu certyfikacji produktów sprawiedliwego handlu, o czym informuje umieszczony na opakowaniu znak Fairtrade Cocoa Program" - powiedziała specjalistka ds. jakości i kontroli marki własnej w Jeronimo Martins Polska Kamila Sternicka, cytowana w komunikacie.

Dzięki certyfikacji Fairtrade drobni producenci kakao uzyskują wyższe ceny skupu swoich plonów i dodatkową premię Fairtrade, którą mogą przeznaczyć na rozwój działalności lub realizację wybranych przez siebie projektów społecznych, podano także.

Fairtrade zwalcza m.in. zjawiska pracy niewolniczej, przymusowej pracy dzieci. Oprócz ochrony praw człowieka standardy Fairtrade regulują sposoby produkcji rolnej z poszanowaniem środowiska naturalnego.

"To ważny krok na drodze do budowania zrównoważonego modelu handlu, który uwzględnia potrzeby producentów surowców, firm i konsumentów. Dodając tę czekoladę do świątecznego prezentu, nie tylko sprawiamy przyjemność obdarowywanej osobie, ale jednocześnie przyczyniamy się do poprawy losu drobnych producentów kakao z odległych krajów, jak Ghana czy Wybrzeże Kości Słoniowej" - powiedział key account manager Fairtrade Polska Tomasz Makowski, cytowany w komunikacie.

Biedronka to największa sieć detaliczna w Polsce. Na koniec września br. liczyła 2 850 placówek.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(1)
wk
5 lata temu
Fairtrade gdzies tamw afryce.. a czy biedronka i inni zachodni hurtownicy traktuja sprawiedliwie polskich rolnikow? brakuje bezposredniej sprzedarzy warzyw w marketach, na duze sieci powinno sie wprowadzic obowiazek skupowania i sprzedazy lokalnych warzyw