Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. Damian Słomski
|

CCC goni branżowego konkurenta. Sprzedaż rośnie o prawie 40 procent

4
Podziel się:

W maju LPP i CCC miały razem niecały miliard złotych przychodów.

CCC goni branżowego konkurenta. Sprzedaż rośnie o prawie 40 procent
(Bartosz Wawryszuk)

Właściciel marek Reserved i Cropp w maju sprzedał towar za ponad pół miliarda złotych. W tym samym czasie sklepy CCC miały nieco ponad 400 mln zł przychodów. Różnica między nimi systematycznie maleje. Lider rynku obuwia poprawia statystyki w tempie 40 proc., a jego konkurent około 18 proc.

Przychody ze sprzedaży grupy CCC za maj wyniosły 406 mln zł i były wyższe dokładnie o 38,9 proc. niż rok wcześniej - podała spółka. Razem w okresie styczeń - maj do kasy sieci wpłynął 1 mld 469 mln zł. To też znacząco więcej niż przed rokiem, choć tu dynamika jest niższa, na poziomie 29,1 proc.

Razem z wynikami CCC poznaliśmy najnowsze statystyki jego głównego konkurenta z branży handlowej, czyli LPP. Spółka zarządzająca markami modowymi Reserved, Cropp, House, Mohito i SiNSAY odnotowała w samym maju o 150 mln zł większe przychody. Przez pięć miesięcy różnica na korzyść LPP sięga nawet miliarda.

Widać jednak, że CCC goni rywala i niemal z każdym miesiącem różnice w sprzedaży są mniejsze. Podczas gdy lider rynku obuwia notuje poprawę wyników w maju o 40 proc., do kasy odzieżowej grupy wpływa więcej pieniędzy w tempie o połowę mniejszym (około 18 proc.).

Na 406 mln zł przychodu CCC składa się głównie sprzedaż detaliczna. To około 382 mln zł z czego 344 mln przypada na sklepy stacjonarne i 48 mln na internetowy handel. Wyjątkowo prężnie rozwija się ten drugi kanał. W porównaniu z majem ubiegłego roku online buty sprzedały się w ilości ponad dwukrotnie większej (130 proc. wzrostu rok do roku).

Sama internetowa część biznesu CCC wyprzedza już zdecydowanie LPP, gdzie przychody w maju wyniosły około 25 mln zł po wzrośnie o 120 proc. rok do roku. W raporcie odzieżowa grupa chwali się też zwiększeniem powierzchni handlowej o 7 proc. Obecnie wszystkie sklepy sieci zajmują razem teren 928 tys. metrów kwadratowych.

LPP zarządza markami modowymi Reserved, Cropp, House, Mohito i SiNSAY. Spółka jest notowana na GPW w Warszawie od 2001 roku. Trzy lata później na giełdzie pojawiła się grupa CCC, która jest liderem polskiego rynku sprzedaży detalicznej obuwia i jednym z największych jego producentów w kraju.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(4)
Buty
7 lat temu
Szkoda nóg aby chodzić w tych butach 3 miesiące to Max chodzenia
Vvvvvvv
7 lat temu
Ale te buty z ccc to jeden wielki szajs 3 miesiące chodzenia i reklamacja, a nie które do kosza .
Kloaka po,ipi...
7 lat temu
Ile jeszcze malych sklepow wykacza markety i sieciowki . Zaden z tych cwaniakow nie placi podatkow a w dodatku wyniszczaja drobny handel. Bledne kolo. Im wiecej marketow tym wieksza patologia i bieda.
Roman
7 lat temu
Co za brednie kilka tygodni temu, było info że ccc spada cena akcji teraz że przychód wzrósł jak zrobił obniżki do -40% to wzrósł tylko gdzie zysk dla akcjonariuszy??????