Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Ciech: W strategii 2019-2021 brak ograniczeń w wyborze modelu rozwoju grupy

1
Podziel się:

W strategii Grupy Ciech na lata 2019-2021 nie założono ograniczeń w wyborze modelu rozwoju grupy, potwierdzając elastyczne podejście do zarządzania portfelem aktywów, poinformował prezes Ciechu Dawid Jakubowicz.

Ciech: W strategii 2019-2021 brak ograniczeń w wyborze modelu rozwoju grupy

"Przygotowaliśmy strategię stabilnego, precyzyjnie zaplanowanego rozwoju Grupy Ciech, którego efektem będzie dywersyfikacja biznesu, umocnienie wiodącej pozycji na rynku sody kalcynowanej, ekspansja w obszarze soli, wykorzystanie potencjału segmentu organicznego i synergii wewnątrzgrupowych w obszarze krzemianów. Ważnym elementem strategii jest wykorzystanie potencjału pracowników poprzez wdrażanie i udoskonalanie najlepszych praktyk z zakresu HR, a także innowacji i efektów prac działu R&D. W horyzoncie działania strategii nie narzucamy sobie ograniczeń w wyborze modelu rozwoju grupy, potwierdzając elastyczne podejście do zarządzania portfelem aktywów. W 2021 roku Ciech ma być efektywnym i zdywersyfikowanym holdingiem chemicznym" - powiedział Jakubowicz, cytowany w komunikacie.

Główne założenia strategii to: stworzenie koncernu chemicznego, którego wynik EBITDA w 2021 roku będzie wypracowywany w minimum 35% z biznesów innych niż sodowy, rozwój będzie oparty na zwiększaniu efektywności, jeszcze lepszej obsłudze klientów i ekspansji w obszarze specjalistycznych produktów.

Strategia przewiduje też, że w 2021 roku przychody Grupy Ciech mają przekroczyć poziom 4 mld zł, a znormalizowany zysk EBITDA ma przekroczyć 900 mln zł.

W okresie IV kw. 2017 r. - III kw. 2018 r. Grupa Ciech odnotowała łącznie 3 664 mln zł przychodów, 723 mln zł znormalizowanej EBITDA i 19,7% znormalizowanej marży EBITDA, podano w prezentacji poświęconej strategii.

Grupa przewiduje także zmniejszenie tzw. carbon footprint (emisji CO2) w produkcji sody i dostosowywanie miksu energetycznego stosowanego w zakładach do zmieniających się warunków rynkowych i trendów w zakresie ochrony środowiska.

"Biznes sodowy - stanowiący obecnie podstawowy obszar działalności Ciech - ma wykorzystać swoje przewagi konkurencyjne dzięki zwiększeniu wydajności produkcji oraz podniesieniu jakości obsługi klientów, m.in. poprzez oferowanie pakietu usług dodatkowych. Zgodnie z zapisami nowej strategii, biznes Grupy CIECH będzie stopniowo dywersyfikowany - do roku 2021 co najmniej 35% wyniku znormalizowanego EBITDA ma pochodzić z biznesów innych niż sodowy" - czytamy w komunikacie.

W okresie IV kw. 2017 - III kw. 2018 segment sodowy przyniósł 620 mln zł znormalizowanej EBITDA.

"Grupa od kilku lat intensywnie rozwija biznes solny. W ostatnich latach wprowadzone zostały nowe produkty (m.in. tabletki solne do uzdatniania wody), a w kwietniu bieżącego roku podjęta została decyzja o budowie nowego zakładu w Niemczech, który rozpocznie działalność w 2020 roku i docelowo zwiększy łączne moce produkcyjne Grupy do 1 mln ton soli suchej rocznie" - czytamy dalej.

"W obszarze biznesu Agro kontynuowany będzie program rozwoju własnych produktów, a także wykorzystania synergii wynikających z przejęcia hiszpańskiego dostawcy środków ochrony roślin - spółki Proplan. W efekcie zwiększy się oferta własnych produktów z obszaru środków ochrony roślin oraz sprzedaż zagraniczna. Do roku 2021 udział sprzedaży poza Polską w biznesie Agro ma wzrosnąć do ok. 40% z obecnych 20%, podano także.

"Zwiększone nakłady na innowacje i działalność R&D mają umożliwiać poszerzanie portfolio o produkty specjalistyczne. Równie ważnym celem tych działań jest zwiększenie efektywności produkcji, m.in. poprzez wprowadzenie inicjatyw stosowanych w ramach idei Przemysłu 4.0. Chodzi m.in. o rozwiązania typu predictive maintenance oraz inne narzędzia z pogranicza IT i zarządzania produkcją. Na wzrost efektywności będą miały wpływ planowane inwestycje odtworzeniowe i energetyczne (Ciech posiada dwie elektrociepłownie w Polsce i jedną w Niemczech)" - napisano także w materiale.

Grupa Ciech jest jednym z liderów europejskiego rynku chemicznego. Jest drugim co do wielkości producentem sody kalcynowanej (używanej do produkcji szkła) w Europie i jednocześnie jedynym producentem tej substancji w Polsce. Od 2005 r. Ciech notowany jest na warszawskiej giełdzie.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(1)
Fela
5 lata temu
Kulczyk ma elastyczne podejście do biznesu, a Ciech na tym korzysta.