Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

CMR: Sprzedaż sklepów małoformatowych wzrosła o 5,5% r/r w marcu

0
Podziel się:
CMR: Sprzedaż sklepów małoformatowych wzrosła o 5,5% r/r w marcu

Warszawa, 19.04.2016 (ISBnews/ISBhandel) - Łączna wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych była w marcu o 5,5% wyższa w skali roku, zaś liczba wszystkich transakcji spadła o 1,2%. W porównaniu z poprzednim miesiącem obroty zwiększyły się o 12,45%, a liczba transakcji wzrosła o 9,5%, wynika z danych Centrum Monitorowania Rynku (CMR).

,,W porównaniu z marcem 2015 r. wzrosły wydatki klientów na kategorie, które odpowiadają za dużą część obrotów sklepów małoformatowych, czyli alkohole (o 12%) i produkty tytoniowe (o 12,5%). Szczególnie duże wzrosty w kategorii alkohole odnotowały likiery i kremy (wydatki na nie wzrosły r/r o 91%), whisky (o 58%) i wina stołowe (o 40%)" - czytamy w analizie CMR.

Znaczny wpływ na marcową sprzedaż miały przygotowania do Wielkanocy, wydatki na przyprawy i dodatki kulinarne były wyższe o prawie 13% r/r i o prawie 30% wyższe m/m. Popyt na majonez zwiększył się r/r o 26,6%, a na chrzan o 43%. W ujęciu m/m wzrosty wydatków na wspomniane kategorie były jeszcze większe i wyniosły odpowiednio 67% i 247%.

,,Wartość sprzedaży zup mokrych była w marcu br. o 43% wyższa niż w miesiąc wcześniej, natomiast wydatki na warzywa w puszkach (wykorzystywane często do sałatek)
zwiększyły się w tym czasie o 46,6%. Z myślą o świątecznych wypiekach klienci częściej wkładali do koszyków m.in. ciasta w proszku (wydatki na nie były wyższe o 93% niż w lutym 2016 r.), dodatki do ciast (wzrost o 90%) i kakao (o prawie 50%)" - czytamy także w analizie.

,,Jak zwykle przed Wielkanocą wzrosła sprzedaż czekolady i wyrobów czekoladowych (o 9% w ujęciu r/r i o 36,5% w ujęciu m/m). W marcu br. dużym zainteresowaniem klientów sklepów małoformatowych cieszyły się czekolady (wzrost wartości sprzedaży o 35% w porównaniu z lutym br.), praliny (wzrost o 49%) oraz jajka niespodzianki (o prawie 38%)" - podano.

Sklepy małoformatowe do 300 mkw. obejmują: małe sklepy spożywcze do 40 mkw., średnie sklepy spożywcze 41-100 mkw., duże sklepy spożywcze 101-300 mkw., specjalistyczne sklepy alkoholowe.

Centrum Monitorowania Rynku Sp. z o.o. jest niezależną agencją badawczą specjalizującą się w badaniach danych transakcyjnych, które pobiera on-line z reprezentatywnej, ogólnopolskiej próby sklepów spożywczych. Badane są trendy sprzedaży całości asortymentu sklepów, zarówno produktów paczkowanych, jak i zmiennowagowych.

Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)

© 2025 WIRTUALNA POLSKA MEDIA S.A.

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.
Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się tutaj.