Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

CMR: Sprzedaż w sklepach małoformatowych wzrosła o 23% r/r w marcu

0
Podziel się:

Wartość sprzedaży sklepów małoformatowych w marcu br. wzrosła o 23% r/r, a w ujęciu miesięcznym wzrosła o 9%, wynika z danych Centrum Monitorowania Rynku (CMR).

CMR: Sprzedaż w sklepach małoformatowych wzrosła o 23% r/r w marcu

"Jak pokazują dane CMR, w marcu 2018 r. liczba transakcji zaraportowanych w sklepach małoformatowych do 300 m2 była o 18% wyższa niż w lutym 2018 r., a całkowita wartość sprzedaży zwiększyła się o 23%. Wzrost ten wynikał nie tylko z większej liczby dni (marzec był o 3 dni dłuższy niż luty), ale też ze zwiększonych zakupów związanych z przygotowaniami do Wielkanocy. W ujęciu rok do roku obroty sklepów małego formatu zwiększyły się o niemal 9%, mimo iż liczba transakcji spadła o 7%" - powiedziała Joanna Chilicka z Polskiej Izby Handlu (PIH), cytowana w komunikacie.

Badanie CMR wykazało, że wpływ zakazu handlu w niedziele w marcu był pozytywny na sprzedaż w sklepach małoformatowych. W dwóch tygodniach z zakazem w handlu w niedzielę odnotowały one wzrost zarówno liczby transakcji, jak i obrotów w porównaniu z poprzednimi tygodniami. W dużym stopniu przyczyniło się do tego chwilowe ocieplenie, które nadeszło po fali mrozów, podano także.

"Z danych CMR wynika, że w marcu 2018 r. klienci wydawali na zakupy w sklepach małoformatowych do 300 m2 średnio 14,9 zł, czyli niemal o 4% więcej niż miesiąc wcześniej. W ujęciu rok do roku średnia wartość koszyka zwiększyła się o 16%" - czytamy w komunikacie.

Wpłynęły na to podwyżki cen żywności, większa liczba produktów wkładana do koszyka tuż przed świętami oraz mniejsza liczba drobnych transakcji dotyczących zakupów produktów impulsowych, takich jak piwo czy lody.

Sklepy małoformatowe do 300 m2 obejmują: małe sklepy spożywcze do 40 m2, średnie sklepy spożywcze 41-100 m2, duże sklepy spożywcze 101-300 m2 oraz specjalistyczne sklepy alkoholowe.

Polska Izba Handlu (PIH) jest branżową izbą gospodarczą handlu detalicznego. Zrzesza ok. 30 000 sklepów, hurtowni spożywczych i drogeryjnych oraz firmy z otoczenia FMCG, a także firmy usługowe.

Centrum Monitorowania Rynku Sp. z o.o. jest niezależną agencją badawczą specjalizującą się w badaniach danych transakcyjnych, które pobiera online z reprezentatywnej, ogólnopolskiej próby sklepów spożywczych. Badane są trendy sprzedaży całości asortymentu sklepów, zarówno produktów paczkowanych, jak i zmiennowagowych.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)