Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

CMR: Sprzedaż w sklepach małoformatowych wzrosła o 2,4% r/r w kwietniu

0
Podziel się:

Wartość sprzedaży sklepów małoformatowych w kwietniu br. wzrosła o 2,4% r/r, a w ujęciu miesięcznym spadła o 4,7%, wynika z danych Centrum Monitorowania Rynku (CMR). 

CMR: Sprzedaż w sklepach małoformatowych wzrosła o 2,4% r/r w kwietniu

"Całkowite obroty sklepów małoformatowych wzrosły o 2,4% w stosunku do kwietnia 2017 r., jednak już w porównaniu z marcem zmniejszyły się o 4,7%. Za spadek wartości sprzedaży w ujęciu mdm opowiada w dużej mierze Wielkanoc, która obchodzona była w pierwszych dniach kwietnia, co oznacza, że przedświąteczne zakupy i związany z nim wzrost sprzedaży miały miejsce w marcu (głównie w piątek i sobotę tuż przed świętami), natomiast dwa dni świąteczne (kiedy otwarta jest tylko niewielka część placówek), a także dni tuż po świętach (kiedy klienci zwykle nie potrzebują większych zakupów, ponieważ mają jeszcze świąteczne zapasy) wypadły w kwietniu" - czytamy w komunikacie.

Badanie CMR wykazało, że całkowita liczba transakcji w spożywczych sklepach małoformatowych do 300 m2 br. była wyższa o 4,5% m/m oraz i o 3,5% wyższa r/r. Większa liczba paragonów to zasługa ładnej, słonecznej pogody i wysokich temperatur, które skutecznie zachęcały klientów do impulsowych zakupów lodów, napojów czy piwa, podano także.

"W kwietniu 2018 r. 4 z 5 niedziel było z zakazem handlu. Jak pokazują dane CMR, obowiązujące od marca przepisy na razie nie wpłynęły znacząco na tygodniowy rozkład sprzedaży w sklepach małoformatowych. W perspektywie całego kanału sklepów małoformatowych udział niedziel w obrotach nie zmienił się w porównaniu z 2017 r. i nawet w tygodniach z ograniczeniem sprzedaży wynosi około 9%" - czytamy w komunikacie.

Centrum Monitorowania Rynku Sp. z o.o. jest niezależną agencją badawczą specjalizującą się w badaniach danych transakcyjnych, które pobiera online z reprezentatywnej, ogólnopolskiej próby sklepów spożywczych. Badane są trendy sprzedaży całości asortymentu sklepów, zarówno produktów paczkowanych, jak i zmiennowagowych.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)