Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

CMR: Sprzedaż w sklepach małoformatowych wzrosła o 4,5% r/r w lutym

0
Podziel się:

Wartość sprzedaży sklepów małoformatowych w lutym br. wzrosła o 4,5% r/r, a w ujęciu miesięcznym spadła o 5,1%, wynika z danych Centrum Monitorowania Rynku (CMR).

CMR: Sprzedaż w sklepach małoformatowych wzrosła o 4,5% r/r w lutym

"Z danych CMR wynika, że w lutym 2018 r. obroty sklepów małoformatowych były o 5,1% niższe niż w styczniu br., a liczba transakcji zmniejszyła się w tym czasie o 6,6%. W porównaniu z lutym 2017 r. odnotowano spadek łącznej liczby paragonów aż o 1,6%, jednak wskutek wzrostu cen wielu kategorii całkowita wartość sprzedaży była o prawie 4,5% wyższa niż rok wcześniej" - powiedziała Joanna Chilicka z Polskiej Izby Handlu (PIH), cytowana w komunikacie.

Luty był o 3 dni krótszy od stycznia, dlatego w ujęciu m/m większość kategorii odnotowała w tym miesiącu kilkuprocentowe spadki zarówno wartości sprzedaży, jak i liczby transakcji, dodano.

"Mroźna końcówka miesiąca przełożyła się na zmniejszenie popytu m.in. na piwo (wydatki na nie były o 12% niższe niż w styczniu) czy napoje gazowane, częściej do koszyków klientów trafiały natomiast miody (wzrost liczby transakcji o 26% w porównaniu ze styczniem) oraz środki na przeziębienie i grypę. Tłusty Czwartek przyczynił się do większego niż w styczniu popytu na produkty takie, jak mąka, drożdże czy olej, a Środa Popielcowa przyniosła skokowy wzrost sprzedaży różnego rodzaju przetworów rybnych (łącznie w lutym liczba paragonów zawierających tę kategorię wzrosła w porównaniu ze styczniem o 20%)" - czytamy w komunikacie.

W lutym 2018 r. średnia wartość transakcji w sklepach małoformatowych do 300 m2 r. wyniosła 14,31 zł, tj. o 6% więcej niż w lutym 2017 r.

Sklepy małoformatowe do 300 m2 obejmują: małe sklepy spożywcze do 40 m2, średnie sklepy spożywcze 41-100 m2, duże sklepy spożywcze 101-300 m2 oraz specjalistyczne sklepy alkoholowe.

Polska Izba Handlu (PIH) jest branżową izbą gospodarczą handlu detalicznego. Zrzesza ok. 30 000 sklepów, hurtowni spożywczych i drogeryjnych oraz firmy z otoczenia FMCG, a także firmy usługowe.

Centrum Monitorowania Rynku Sp. z o.o. jest niezależną agencją badawczą specjalizującą się w badaniach danych transakcyjnych, które pobiera online z reprezentatywnej, ogólnopolskiej próby sklepów spożywczych. Badane są trendy sprzedaży całości asortymentu sklepów, zarówno produktów paczkowanych, jak i zmiennowagowych.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)