Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Coca-Cola: Udział napojów light i bez cukru wzrósł o 5,3 pkt r/r do 27% oferty

0
Podziel się:
Coca-Cola: Udział napojów light i bez cukru wzrósł o 5,3 pkt r/r do 27% oferty

Udział napojów kategorii light i bez cukru w Polsce wzrósł w tym roku o 6% r/r w ujęciu wolumenowym i o 8% wartościowo - napoje te w samym portfelu firmy Coca-Cola stanowią już 27% oferty, tj. o 5,3 pkt proc. więcej niż przed rokiem, poinformowała ISBnews dyrektor generalna Coca-Cola Poland Services Lana Popović.

"Obserwujemy stały wzrost kategorii napojów light i bez cukru zarówno pod względem wielkości sprzedaży jak i wartości, odpowiednio o ok. 6%. i 8% w porównaniu z poprzednim rokiem. W naszej ofercie te napoje stanowią już 27%, tj. o 5,3 punktu procentowego więcej niż przed rokiem" - powiedziała Popović w rozmowie z ISBnews.

"W tym roku na rynek wprowadziliśmy nową, ulepszoną pod względem smaku formułę Coca-Cola Zero Cukru, a kaloryczność Sprite'a obniżyliśmy do 9 kcal na 100 ml. Te zmiany są częścią zobowiązania, którego się podjęliśmy w całej Europie, aby do 2020 r. zmniejszyć poziom cukru w naszym portfolio o 10%. Również w Polsce wprowadzamy na rynek mniejsze, wygodniejsze opakowania, które są lepiej dopasowane do okazji i potrzeb kupujących i podobnie jak w innych krajach, rośnie ich sprzedaż. Małe opakowania stanowią już 25,4% naszego portfela napojów gazowanych" - dodała dyrektor generalna.

Wskazała, że z obserwacji konsumentów i ich potrzeb na całym świecie wynika, iż coraz popularniejsze są mniejsze pojemności, które pozwalają łatwiej kontrolować ilość spożywanych wartości odżywczych, także cukru.

"Zwracamy uwagę na to, aby konsumenci mieli szeroki wybór pod względem wielkości opakowań i co najważniejsze, żeby mieli dostęp do czytelnej informacji. Coca-Cola to jedna z pierwszych firm, która wprowadziła na etykietach swoich produktów system GDA - informacje dotyczące zawartości m.in. kalorii i cukru oraz jaki dzienny procent zapotrzebowania na ten składnik znajduje się w porcji danego napoju" - powiedziała Popović.

Ponadto, wspólnie z innymi producentami żywności w Europie oraz z ekspertami do spraw żywienia Coca-Cola pracuje nad dalszym uproszczeniem systemu znakowania produktów spożywczych wartością odżywczą, dodając na etykietach oznaczenia kolorystyczne, które będą w intuicyjny sposób informować o tym, czy zawartość tłuszczu, cukru i soli oraz wartość kaloryczna danego produktu jest wysoka, średnia czy zerowa, poinformowała dyrektor.

System Coca-Cola w Polsce reprezentują firmy Coca-Cola Poland Services Spółka z o.o. oraz Coca-Cola HBC Polska Sp. z o.o. Coca-Cola Poland Services jest spółką zależną The Coca-Cola Company, właściciela wiodących marek napojów bezalkoholowych, obecnych w ponad 200 krajach świata. Coca-Cola HBC Polska jest częścią Coca-Cola Hellenic Bottling Company, jednego z największych na świecie i największego w Europie rozlewcy napojów The Coca-Cola Company. Grupa Coca-Cola HBC działa w 28. krajach i obsługuje ponad 581 mln konsumentów.

Lesław Kretowicz

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)