Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Colliers: Nowoczesna powierzchnia magazynowa przekroczyła 13 mln m2 na koniec IX

0
Podziel się:
Colliers: Nowoczesna powierzchnia magazynowa przekroczyła 13 mln m2 na koniec IX

Na rynek magazynowy trafiło ponad 940 tys. m2 nowoczesnej powierzchni magazynowej od początku lipca do końca września, w związku z czym całkowita jej podaż w Polsce wzrosła do ponad 13 mln m2. W budowie wciąż znajduje się ponad 1 mln m2, podano w raporcie Colliers International.

"W III kwartale br. najwięcej nowej powierzchni magazynowej dostarczono w Szczecinie, gdzie do użytku oddano magazyny dla Amazon (161 tys. m2) i Zalando (130 tys. m2). Były to największe inwestycje oddane od lipca do września. Deweloperem, który wprowadził na rynek najwięcej nowej powierzchni był Panattoni (57,5%)" - czytamy w komunikacie poświęconym raportowi.

W okresie lipiec-wrzesień 2017 r. podpisano 131 umów najmu na łączną powierzchnię blisko 800 tys. m2. W analizowanym okresie najbardziej pożądanymi przez najemców lokalizacjami były Polska Centralna i Warszawa (II strefa). Wynajęto tu odpowiednio - 150 tys. m2 i ponad 130 tys. m2. Wśród najemców najbardziej aktywne były firmy z sektora 3PL (logistyka firm trzecich), które wygenerowały 23,7% całkowitego popytu.

"Przewidujemy, że popyt na powierzchnie magazynowe w kolejnym kwartale utrzyma się na wysokim poziomie, w efekcie czego wyniki na koniec tego roku będą zbliżone do zeszłorocznych, kiedy to wynajęto łącznie około 3,3 mln m2" - powiedział partner w Colliers International, dyrektor Działu Powierzchni Logistycznych i Przemysłowych Maciej Chmielewski, cytowany w komunikacie.

Na koniec września 2017 r. na analizowanych rynkach niewynajęte pozostawało 794,5 tys. m2. Wskaźnik pustostanów wyniósł 6,1%, tj. o 0,1 pkt proc. więcej niż przed trzema miesiącami. Najwięcej dostępnych powierzchni znajduje się obecnie w warszawskiej strefie I - 9,8%, Poznaniu - 9,3% i Krakowie - 8,5%.

budownictwo
nieruchomości
giełda
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)