Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Diners Club: Ponad 60% firm handlowych z sektora MSP chce zwiększać zatrudnienie

0
Podziel się:

Warszawa, 15.02.2018 (ISBnews) - Ponad 60% właścicieli małych i średnich przedsiębiorstw (MSP) zajmujących się handlem planuje zwiększyć zatrudnienie w najbliższym czasie, wynika z badania przeprowadzonego przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych (IBRIS) na zlecenie Diners Club Polska we wrześniu 2017 r.

Diners Club: Ponad 60% firm handlowych z sektora MSP chce zwiększać zatrudnienie

"Zapowiadane zmiany w zatrudnieniu dotyczą zwiększania etatów. Ponad 60% właścicieli w najbliższym czasie rozszerzy grono pracowników firmy, a co trzeci zadeklarował, że pozostanie ono na niezmienionym poziomie" - powiedziała Monika Grabowska z Diners Club Polska cytowana w komunikacie.

Ponad 92% właścicieli MŚP zajmujących się handlem oceniło sytuację finansową swojej firmy na bardzo dobrym (32%) lub dobrym (60%) poziomie. Jednocześnie, co trzeci przedsiębiorca uważa, że najbliższe 12 miesięcy pozytywnie wpłyną na jego firmę, podano także w komunikacie.

"Badania pokazały, że zdecydowanie najważniejszym zadaniem, jakie stawiają przed sobą handlowcy w 2018 roku to pozyskanie nowych klientów. Wyścig o nich zapowiedziało ponad 72% właścicieli. Na podium najczęściej wskazywanych na ten rok wyzwań znalazły się również chęć utrzymania obecnych klientów (7,4%) i zwiększenie zatrudnienia (7,3%)" - czytamy dalej w komunikacie.

Z badania Diners Club Polska wynika, że co piąta polska firma handlowa z sektora MŚP wysyła pracowników w podróże służbowe. 40% wyjeżdżających, w delegacji jest średnio raz na tydzień lub częściej. W porównaniu do pracowników pozostałych badanych branż (usługowej, przemysłowej i rolniczej), to handlowcy najwięcej czasu spędzają w podróży. Ponad 80% ich wyjazdów trwa minimum dwa dni lub dłużej, podano też w materiale.

Według badania, 85% udających się w delegacje korzysta z auta firmowego, zaś 7% jeździ prywatnym pojazdem. Delegaci nie korzystają z transportu kolejowego, ale zdarza im się podróżować również samolotem. Na ten środek transportu wskazało ponad 7% właścicieli firm.

"Niecałe 17% polskich MŚP zadeklarowało, że koszty podróży służbowych opłaca kartą firmową. Najczęściej praktykują to firmy handlowe. Co trzecia z nich w delegacji posługuje się służbową kartą. Za to ponad 56% pracowników tej branży otrzymuje gotówkę w formie zaliczki, którą potem rozlicza. Niecałe 13% badanych koszty wyjazdu opłaca z własnej kieszeni, a następnie czeka na ich zwrot" - wskazała też Grabowska.

Badanie zostało przeprowadzone przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych (IBRIS) na zlecenie Diners Club Polska we wrześniu 2017 r. na podstawie wywiadów z 500 właścicielami mikro, małych i średnich przedsiębiorstw z całej Polski, metodą telefonicznych standaryzowanych wywiadów kwestionariuszowych wspomaganych komputerowo (CATI).

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)