Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Dino Polska miało 55,95 mln zł zysku netto, 104,4 mln zł EBITDA w I kw. 2018 r.

0
Podziel się:

Dino Polska odnotowało 55,95 mln zł skonsolidowanego zysku netto w I kw. 2018 r. wobec 30,46 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.

Dino Polska miało 55,95 mln zł zysku netto, 104,4 mln zł EBITDA w I kw. 2018 r.

Zysk operacyjny wyniósł 79,27 mln zł wobec 46,32 mln zł zysku rok wcześniej. Wynik EBITDA zwiększył się o 52,5% r/r do 104,4 mln zł.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 1 285,58 mln zł w I kw. 2018 r. wobec 910,34 mln zł rok wcześniej.

"Znacząca poprawa przychodów ze sprzedaży jest wynikiem rozwoju sieci sklepów Dino o nowe markety oraz wzrostu przychodów w istniejącej sieci sklepów (like for like, LfL). Wzrost sprzedaży LfL wyniósł w I kw. 2018 r. 20,3%, podczas gdy w I kw. 2017 r. było to 12,6%. Istotnym czynnikiem wpływającym na wysoki poziom sprzedaży LfL w I kwartale 2018 r. były wzmożone zakupy klientów realizowane w związku ze świętami wielkanocnymi. W 2017 r. efekt ten był widoczny w II kwartale. Wraz z rosnącą skalą Grupa Dino odnotowuje wyższą, stopniowo rosnącą rentowność działalności. Marża EBITDA po I kwartale 2018 r. wyniosła 8,1% i była o 0,6 pkt proc. wyższa niż w analogicznym okresie 2017 r." - czytamy w komunikacie.

"2018 rok rozpoczęliśmy wysoką, 41-procentową dynamiką sprzedaży. Dobre wyniki Grupy Dino to efekt przyjętego przez nas modelu biznesowego, unikalnego formatu sklepów Dino i ich rosnącej liczby. Na wyniki trzech miesięcy 2018 roku pozytywny wpływ miały także zakupy konsumenckie przed świętami wielkanocnymi. Sukcesywnie otwieramy nowe sklepy. W tym roku chcemy, by liczba nowo otwartych placówek była większa niż w 2017 roku. Obserwujemy dobre perspektywy rynkowe, w gospodarce europejskiej i polskiej trwa ożywienie, co sprzyja rosnącemu popytowi konsumpcyjnemu" - powiedział prezes Szymon Piduch, cytowany w komunikacie.

W ujęciu jednostkowym zysk netto w I kw. 2018 r. wyniósł 19,13 mln zł wobec 8,48 mln zł zysku rok wcześniej.

Dino to wiodący gracz w segmencie supermarketów proximity w Polsce. Spółka zadebiutowała na GPW w 2017 r.

giełda
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)