Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Eksport wieprzowiny z Polski poza UE spadł o 18,3% r/r w I-VIII

0
Podziel się:
Eksport wieprzowiny z Polski poza UE spadł o 18,3% r/r w I-VIII

Eksport żywca, mięsa, podrobów i przetworów wieprzowych z Polski poza Unię Europejską spadł o 18,3% r/r w okresie styczeń-sierpień br. i wyniósł 113,17 tys. ton, podał Zespół Monitoringu Zagranicznych Rynków Rolnych (FAMMU/ FAPA), powołując się na dane Komisji Europejskiej.

Ogółem wszystkie kraje UE wyeksportowały w tym czasie poza wspólny rynek 1,85 mln ton wieprzowiny, co oznacza wzrost o 5,4% r/r, podano w raporcie.

Głównymi odbiorcami mięsa i produktów wieprzowych z UE w okresie od stycznia do sierpnia br. były kraje azjatyckie: Chiny, Japonia, Hongkong, Korea Płd. i Filipiny. W sprzedaży do Chin i Hongkongu dominowały podroby wieprzowe, których sprzedano odpowiednio o 38% więcej i 36% mniej niż przed rokiem. Chiny zakupiły w tym czasie 63% unijnego eksportu podrobów wieprzowych. Znaczny (prawię o połowę) wzrost wywozu do na rynek chiński jest spowodowany redukcją pogłowia trzody chlewnej w Chinach oraz konkurencyjnością unijnego mięsa (niskie ceny, słabszy euro wobec dolara amerykańskiego), podała Agencja.

"Rosja sprowadziła od stycznia do sierpnia br. ok. 9 tys. ton produktów wieprzowych z UE (głównie smalcu, słoniny i przetworów) wobec ok. 57 tys. ton w tym samym okresie 2014 r. Rosyjski import mięsa i żywca wieprzowego z UE był prawie zerowy. Było to spowodowane embargiem na import żywności (w tym również wieprzowiny) z UE i innych krajów wprowadzonym przez Rosję w sierpniu 2014 r. na rok, a przedłużonym do sierpnia 2016 r." - czytamy w raporcie.

Najwięcej mięsa i produktów wieprzowych wyeksportowały na rynki trzecie Niemcy, Dania, Hiszpania i Holandia. Z grona ważniejszych eksporterów, najsilniejsze zniżki wywozu dotyczyły Polski i Włoch. Zwiększyły natomiast sprzedaż na rynki trzecie m.in. Hiszpania, Niemcy, Wielka Brytania i Belgia, podano także w raporcie.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)