Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Euromonitor: Liczba sklepów odzieżowych może spaść o 1 tys. w tym roku

15
Podziel się:

Warszawa, 11.01.2018 (ISBnews) - Liczba sklepów odzieżowych wynosiła 38 tys. na koniec 2017 r. i w ostatnich latach systematycznie spadała. Bieżący rok zapowiada się podobnie - według danych firmy badawczej Euromonitor International dla "Rzeczpospolitej", do grudnia zniknąć ich może ponownie ok. tysiąca.

Euromonitor: Liczba sklepów odzieżowych może spaść o 1 tys. w tym roku

"Nie oznacza to bynajmniej, że sprzedaż ubrań czy butów spada. Rynek wart jest już ponad 35 mld zł i systematycznie rośnie o kilka procent rocznie. Popyt systematycznie przesuwa się do kanału internetowego, co jest głównym powodem kurczenia się sieci punktów stacjonarnych. Euromonitor International podaje, że w 2018 r. sprzedaż w sklepach tradycyjnych spadnie o ok. 0,6%" - czytamy w gazecie.

"Rz" podkreśla, że trend nie dotyka też wszystkich sprzedawców, największe sieci odzieżowe nadal zwiększają skalę działania. Lider, czyli grupa LPP, informował niedawno, iż jej sklepy mają już w sumie 1 mln m2 powierzchni.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(15)
zaskoczony
6 lat temu
O proszę, 1 mln m2 powierzchni sklepów to bardzo dużo jak na polskie warunki
mądra głowa
6 lat temu
Zawsze szkoda jak polskie biznesy są zamykane, ale o zatrudnienie w branży odzieżowej chyba nie trudno. Tak jak jest wspomniane, duże sieci jak chociażby LPP stale zwiększają liczbę sklepów, więc będą potrzebować ludzi do pracy.
antek
6 lat temu
Wszystko to pewnie osiedlowe sklepiki, które nie dają rady z konkurencją i pewnie nie ma to nic wspólnego z internetem. Logiczne, że najwięksi w branży tego problemu mieć nie będą.
totomilo
6 lat temu
I dobrze, po co mają stać te sklepy bez zysku, lepiej żeby zostały takie które mają naprawdę coś do zaoferowania, no i większe marki jak Reserved.
pikio
6 lat temu
LPP powinno spróbować sił we Francji jeszcze tam mogą mieć spory popyt.